یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ تیر) در جریان انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، محمدعلی پورمختار را برای چهارمین سال متوالی با ۱۴۲ رأی از مجموع ۱۶۸ رأی اخذ شده به‌عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند. براساس این گزارش، در آخرین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16070
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۵:۳۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ تیر) در جریان انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، محمدعلی پورمختار را برای چهارمین سال متوالی با ۱۴۲ رأی از مجموع ۱۶۸ رأی اخذ شده به‌عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند.


براساس این گزارش، در آخرین جلسه هیئت‌رئیسه مجلس، اعضا با معرفی محمدعلی پورمختار به صحن علنی برای تصدی دوباره ریاست این کمیسیون موافقت کردند.


بر اساس ماده ۳۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، به منظور سامان دادن و کارآمدسازی مجلس و نمایندگان، خصوصاً نسبت به طرز کار قوای مجریه، قضائیه و مجلس مبتنی بر اصول متعدد قانون، کمیسیونی به نام کمیسیون اصل نودم (۹۰) قانون اساسی تشکیل می‌شود که رئیس کمیسیون با پیشنهاد هیات رئیسه مجلس از بین اعضای ثابت کمیسیون و با رأی مجلس انتخاب می‌شود.


محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار که در ۳ سال قبل نیز ریاست این کمیسیون را عهده دار بوده در دوره چهارم مجلس نیز نامزد هیأت رئیسه مجلس برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ بود./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi