پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توافق هسته‌ای به نفع جامعه جهانی است

عبدالرضا مصری: توافق هسته‌ای به نفع جامعه جهانی است سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان کشور تا کنون خطوط قرمز را رعایت کردند، تاکید کرد: توافق نهایی به نفع جامعه جهانی است چرا که دنیا می تواند از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16011
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲


عبدالرضا مصری:


توافق هسته‌ای به نفع جامعه جهانی است


سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان کشور تا کنون خطوط قرمز را رعایت کردند، تاکید کرد: توافق نهایی به نفع جامعه جهانی است چرا که دنیا می تواند از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شود.


توافق هسته‌ای به نفع جامعه جهانی است 3

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت در ارزیابی عملکرد تیم مذاکره‌کننده کشور گفت: در این زمینه باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه و دقت لازم را داشت. ایشان بارها تیم را تایید کردند چرا که تیم ما با پیگیر نهایی شدن توافق هستند و در صحنه‌های مختلف مذاکرات کار طاقت فرسایی انجام داده‌اند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: رهبری بر اعتماد عمومی ملت به تیم مذاکره کننده تاکید داشتند از سوی دیگر تاکید داشتند که به طرفین مذاکره کننده بی اعتماد هستند. بنابراین همراه توصیه داشتند مذاکره کننده با هوشیاری و دقت بالا کار را پیش ببرند.


وی با بیان اینکه در مذاکرات ایران خطوط قرمزی را تعیین کرده است، توضیح داد: در توافق نهایی نباید اجازه بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه و گفت وگو با دانشمندان هسته‌ای کشور داده شود و از سوی دیگر لغو تحریم‌ها به طور همزمان باید آورده شود.


مصری عنوان کرد: بر اساس اطلاعاتی که داریم تیم مذاکره کننده این خطوط را به دقت و درستی رعایت کرده‌اند و تمام خواسته‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در توافق نهایی لحاظ خواهد شد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها را مشخص کند
دنبال کنید


این نماینده با تاکید بر اینکه صحبت‌های مقام معظم رهبری حجت است، ادامه داد: با این حال در بین جمعیت ۷۰ میلیونی نظرات متعددی یافت می‌شود. ممکن است برخی مخالف و برخی موافق مذاکرات باشند. اما تاکیدات رهبری برای همه راه گشا است.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: با این حال اعتقاد دارم انتقاد مسیر را برای مذاکره کنندگان که دائما در مذاکره هستند روشن می‌کند. ممکن است آنها به نکاتی که منتقدان اشاره می‌کند بی توجه بودند اما با نقد آنها نکات را مدنظر خواهند گرفت./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi