پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دستگاه‎ها قانون سه درصد استخدام معلولین را رعایت نمی‎کنند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا: ایرج عبدی اظهار کرد: سهمیه ۳ درصد استخدام معلولین در دستگاه‎های دولتی قانونی است. وی با بیان اینکه لایحه طرح جامع معلولین از سوی دولت به مجلس داده شده است، بیان کرد: متاسفانه خیلی از دستگاه‎ها این ۳ درصد قانون استخدام معلولین را رعایت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15982
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶


به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا: ایرج عبدی اظهار کرد: سهمیه ۳ درصد استخدام معلولین در دستگاه‎های دولتی قانونی است.

وی با بیان اینکه لایحه طرح جامع معلولین از سوی دولت به مجلس داده شده است، بیان کرد: متاسفانه خیلی از دستگاه‎ها این ۳ درصد قانون استخدام معلولین را رعایت نمی‎کنند و آنها نمی‎توانند در استخدام‎های عمومی شرکت کنند چراکه دستگاه‎های اجرایی و نهادهای دولتی شرط سلامت بدن فرد را مطرح می‎کنند.

عبدی گفت: باید افراد معلول براساس توانمندی خود در دستگاه‎های اجرایی استخدام شوند که متاسفانه خیلی از دستگاه‎ها از این قانون مطلع نیستند و یا قانون ۳ درصد حق استخدام معلولین را دور می‎زنند.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی موظف است در استخدام‎های خود ۲۰ نفر از این افراد را استخدام کند و چنانچه ممانعت داشته باشد بهزیستی باید شکایت کند.

وی یادآور شد: دیوان عدالت اداری دستگاه‎ها را مکلف می‎کند که حقوق معلولین را رعایت کند.

انتهای پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi