جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معاون سیاسی: تجمیع مدارس راهکار ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و کاهش هزینه

  دکترفتاح محمدی در شورای آموزش و پرورش استان، افزود: کمبود تعداد دانش آموزان در فضاهای آموزشی و هزینه بالایی که این گونه مدارس بر دوش دولت گذاشته است، می طلبد تا تدبیری برای تجمیع این مدارس اندیشیده شود. وی افزود: کمبود معلم در دوره ابتدایی و کاهش تراکم و جمعیت دانش آموزی هم اکنون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15803
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷

 

دکترفتاح محمدی در شورای آموزش و پرورش استان، افزود: کمبود تعداد دانش آموزان در فضاهای آموزشی و هزینه بالایی که این گونه مدارس بر دوش دولت گذاشته است، می طلبد تا تدبیری برای تجمیع این مدارس اندیشیده شود.

وی افزود: کمبود معلم در دوره ابتدایی و کاهش تراکم و جمعیت دانش آموزی هم اکنون مشکلات زیادی را بوجود آورده که ممکن است در آیند با شرایط سخت تری روبه‌رو شویم، لذا راهی جز تجمیع این گونه فضاهای آموزشی نداریم.

محمدی با اشاره به  آمار ارائه شده مبنی براینکه، ۴۵۰ مدرسه دو تا پنج دانش‌آموز در استان است که دو مدرسه آن یک دانش‌آموزی و بقیه دو تا پنج دانش‌آموزی می باشد، گفت: در چنین شرایط حتی نباید یک نفر دانش آموز از تحصیل باز ماند.

وی تصریح کرد: کمبود شدید معلم در دوره ابتدایی استان هم از دیگر مشکلاتی است که باعث  تجمیع مدارس در این مقطع می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری تاکید کرد: با در نظر گرفتن همه شرایط باید راهی مناسب برای تجمیع و ساماندهی این مدارس اندیشیده شود، بطوریکه دانش آموزی از تحصیل باز نماند و از طرف دیگر هزینه‌های ایجاد شده برای دولت کاهش پیدا کند.

ج/۲۳۸

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi