چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهره پایتخت معنوی ایران با ضعف نظارت مخدوش شده است/مدعی العموم ورود کند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،از ابتدای سال جاری تاکنون آمارها از وقوع حوادث زیادی در مراکز اقامتی و زائرسراها خبر می دهد که این آمار و ارقام نشان از رشد بی سابقه این حوادث در مراکزی که زائران حرم رضوی در آن ها استقرار دارند حکایت دارد. وجود این مشکلات و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15785
تاریخ انتشار : شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷


به گزارش خبرگزاری خانه ملت،از ابتدای سال جاری تاکنون آمارها از وقوع حوادث زیادی در مراکز اقامتی و زائرسراها خبر می دهد که این آمار و ارقام نشان از رشد بی سابقه این حوادث در مراکزی که زائران حرم رضوی در آن ها استقرار دارند حکایت دارد.


وجود این مشکلات و حوادث سبب شده است اعتماد مردم و مسافران به این مراکز کاهش یافته و نگرانی هایی در افکار عمومی و جامعه در مورد عملکرد دستگاه های نظارتی ایجاد  شود و زائران خارجی نیز به این دلیل استفاده از مراکز اقامتی در این شهر را در اولویت های بعدی خود قرار دهند.این مسله سبب وارد شدن خسارت های زیادی به صاحبان مراکز اقامتی مجاز مشهد شده است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تایید این موضوع می گوید ساختار نظارتی دستگاه های مسئول در این شهرکارآمد نیست و باید تقویت شود.


سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت:مشهد ۵۵ درصد تخت های گردشگری و اقامتی کشور را به خود اختصاص داده است اما واحدهای بازرسی و نظارتی سازمان هایی مانند میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری که متولی اصلی بخش گردشگری کشور هستند به قدری کوچک و نا کارآمد هستند که نمی توانند به وضعیت مراکز اقامتی و گردشگری ان شهر و استان رسیدگی کنند.


وی نبود امکانات نظارتی و ضعف در اجرای ماموریت های مربوطه را عاملی برای رشد قارچ گونه مراکز اقامتی غیر مجاز در مشهد و وقوع حوادث ناگوار در آن ها دانست و افزود:نیروهایی که در بخش میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مشهد فعالیت دارند به اندازه نیروی انسانی شهری مانند اصفهان است که از نظر تخت های گردشگری و مراکز پذیرش مسافر ظرفیتی به مراتب کمتر از مشهد دارند و همین موضوع سبب شده است نظارت ها ضعیف و مراکز غیر مجاز رشد پیدا کند.

محمدعلی سپانلو در گذشت
دنبال کنید


حوادث رخ داده در مراکز اقامتی و گردشگر پذیر مشهد در گذشته مربوط به مراکز غیر مجاز بود اما اینک آمارها نشان می دهد که مراکز مجاز و دارای پروانه فعالیت از سازمان های مسئول مربوط به اقامتگاه های مجاز و حتی برخی هتل ها بوده است و اظهارنظر نماینده مشهد در زمینه ضعف نظارت ها می تواند تاییدی بر این موضوع باشد.


از سوی دیگر این سوال وجود دارد که چگونه یک زائر غیر مشهدی می تواند در اندک زمانی مراکز غیر مجاز مسافرپذیر را پیدا کند و دستگاه های مسئول مشهدی نتوانسته اند چنین مراکزی را شناسایی و با آن ها برخورد کند.


نماینده مردم مشهد استمرار این وضعیت را علاوه بر وارد کردن ضربه های اقتصادی شدید به صنعت گردشگری مشهد سبب مخدوش شدن چهره پایتخت معنوی ایران در جهان می داند و خواهان رسیدگی و جلوگیری از ادامه این وضعیت شده است.


قاضی زاده هاشمی با اشاره به حادثه درگذشت چند زائر عربستانی این موضوع را سبب خدشه به جایگاه معنوی مشهد مقدس عنوان کرد و اظهار داشت:بارها  در مورد ساختار ضعیف اداری بخش نظارتی در مشهد تذکر داده ایم اما توجهی به این انتقادها و تذکرات نشد و نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به خوبی به وظایف خود در این زمینه عمل نکردند نمی توان به عملکرد آن ها نمره ای داد.


به نظر می رسد وقت آن رسیده است دادستانی مشهد به عنوان نماینده مدعی العموم با ورود به موضوع فعالیت مراکز گردشگری و اقامتی دراین شهر، اهمال دستگاه های مسئول را مورد بررسی قرار داده و با اتخاذ تدابیر لازم از تکرار چنین حوادثی در پایتخت معنوی کشور جلوگیری کند./

گزارش تصویری/ دیدار عضو کمیته مرکزی حزب حاکم چین با حسین شیخ‌الاسلام
دنبال کنید


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi