جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خروج توتال از طرح توسعه اشتوکمان

شرکت فرانسوی توتال ٢۵ درصد سهام خود در میدان گازی اشتوکمان را به شرکت روسی گازپروم واگذار خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، جاسکوئز دو بویسسان، رئیس بخش اکتشاف و تولید شرکت فرانسوی توتال گفت: این شرکت ٢۵ درصد سهام خود در طرح توسعه میدان گازی اشتوکمان را که در سال ٢٠٠٨ میلادی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15761
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
شرکت فرانسوی توتال ٢۵ درصد سهام خود در میدان گازی اشتوکمان را به شرکت روسی گازپروم واگذار خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، جاسکوئز دو بویسسان، رئیس بخش اکتشاف و تولید شرکت فرانسوی توتال گفت: این شرکت ٢۵ درصد سهام خود در طرح توسعه میدان گازی اشتوکمان را که در سال ٢٠٠٨ میلادی و برای توسعه فاز نخست این میدان خریده بود، به شرکت گازپروم واگذار خواهد کرد.

این میدان که در حدود ٢٣٠ مایلی شمال شرق شهر مورمانسکریال در بخش روسی دریای بارنتز واقع شده، یکی از بزرگترین میدانهای گازی جهان است.
توافق نهایی برای خروج توتال از این پروژه در نشست میان آلکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم و پاتریک پویان، مدیرعامل شرکت توتال در حاشیه همایش اقتصاد بین المللی سنت پترزبورگ انجام گرفت.

شرکتهای توتال و استات اویل نروژ، شریکان شرکت گازپروم در طرح توسعه میدان اشتوکمان در دریای بارنتز بودند؛ طرح توسعه این پروژه دو سال پیش به حال تعلیق در آمد.
شرکت گازپروم قصد دارد تا گاز این میدان را به ال ان جی تبدیل کند.

پیش‌تر قرار بود تولید گاز میدان اشتوکمان در سال ٢٠١٣ و تولید گاز این پروژه به صورت ال ان جی در سال ٢٠١۴ آغاز شود که در پی کاهش تقاضای گاز روسیه از سوی کشورهای اروپایی و کاهش واردات ال.ان.جی آمریکا به دلیل افزایش تولید گاز از ذخایر غیر متعارف، توسعه این میدان گازی به تعویق افتاد.
همچنین ذخایر میدان گازی اشتوکمان واقع در اعماق دریای بارنتز روسیه، سه تریلیون و ٨٠٠ میلیارد مترمکعب برآورد شده است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi