جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روسیه نمی تواند تخفیف گازی بدهد

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش نمی تواند به اوکراین تخفیف گازی بدهد.به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه (سوم تیرماه) و چند روز پیش از گفتگوهای سه جانبه گازی میان مسکو، کی یف و اتحادیه اروپا اعلام کرد: روسیه نمی تواند همانند سابق به اوکراین تخفیف گازی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15760
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش نمی تواند به اوکراین تخفیف گازی بدهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه (سوم تیرماه) و چند روز پیش از گفتگوهای سه جانبه گازی میان مسکو، کی یف و اتحادیه اروپا اعلام کرد: روسیه نمی تواند همانند سابق به اوکراین تخفیف گازی بدهد.

وی در یک نشست دولتی گفت: بدیهی است که با چنین افت شدیدی در قیمتهای نفت و در نتیجه قیمتهای گاز، ما نمی توانیم همانند قبل به اوکراین تخفیف بدهیم.
پوتین اعلام کرد: قیمت گاز برای مشتریان اوکراینی باید همسو با کشورهای مجاور مانند لهستان باشد.

بازوی صادرات گاز شرکت روسی گازپروم که در مقایسه با عرضه ١۴,۵ میلیارد مترمکعب گاز عرضه شده به اوکرایندر سال ٢٠١۴ میلادی، ٩ میلیارد مترمکعب گاز به لهستان در این سال صادر کرده بود، از اعلام قیمت گاز فروشی به ورشو خودداری کرد.
شرکت گازپروم اعلام کرده است که اوکراین برای خرید هر یکهزار مترمکعب گاز روسیه در سه ماه سوم امسال ٢٨٧ دلار پرداخت خواهد کرد؛ این در حالی است که قیمت هر یکهزار مترمکعب گاز در سه ماهه دوم با تخفیف ١٠٠ دلاری ٢۴٧ دلار بود.

اوکراین، روسیه و کمیسیون اروپا در حال مذاکره برای عرضه گاز مسکو به کی یف پس از منقضی شدن توافقنامه کوتاه مدت در پایان ماه جاری میلادی هستند.
ماروس سفکوویچ، معاون رئیس کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد که گفتگوها با روسیه درباره بسته طراحی شده عرضه گاز به اوکراین برای فصل زمستان آینده قرار است در روزهای پیش رو برگزار شود.

شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان باشت برگزار شد.
دنبال کنید

وی همچنین گزارش روزنامه جرمن مینتز ( German minutes ) آلمان مبنی بر ارزش حدود ١,۵ میلیارد دلاری بسته جدید گازی برای اوکراین در فصل زمستان را تایید کرد.
این مقام اعلام کرد: ١,۵ میلیارد دلار، هزینه ای است که اوکراین اعلام کرده برای پر کردن مخازن ذخیره سازی گاز پیش از آغاز فصل سرد و تضمین سطح ١٩ میلیارد مترمکعبی گاز نیاز دارد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi