سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: در حوزه اقتصادی منافع بانک و سرمایه گذار با هم دیده شود

دکترسیدموسی خادمی درکار گروه تسهیل و رفع موانع تولید، به برگشت سرمایه و منابع بانکی از سوی سرمایه گذار به بانک های عامل و تامین منابع از سوی بانک برای رونق تولید و سرمایه گذار تاکید کرد و افزود: کارآفرین اهل کار علاوه به سود خود به برگشت منابع بانکی می اندیشد. استاندار، مشکلات ساختاری،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15105
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱

دکترسیدموسی خادمی درکار گروه تسهیل و رفع موانع تولید، به برگشت سرمایه و منابع بانکی از سوی سرمایه گذار به بانک های عامل و تامین منابع از سوی بانک برای رونق تولید و سرمایه گذار تاکید کرد و افزود: کارآفرین اهل کار علاوه به سود خود به برگشت منابع بانکی می اندیشد.

استاندار، مشکلات ساختاری، مدیریتی و منابع مالی تسهیلاتی را ازجمله عامل رکود و نیمه فعال بودن برخی از بنگاه های اقتصادی و تولیدی راکد برشمرد و افزود: این مشکلات درکارگاه ها و بنگاه های اقتصادی کوچک بیشتر نمایان است.

وی به شناسایی مشکلات طرح های اقتصادی راکد، نیمه فعال و آماده توسعه تاکید کرد و اظهار داشت: موانع وعلت توقف و کم کاری واحدهای تولیدی به صورت موضوعی و فنی و تخصصی در کمیته های مختلف بررسی و نتیجه برای اتخاذ تصمیم نهایی به کارگروه رفع موانع تولید ارائه شود.

خادمی با بیان اینکه، عمده بنگاه های اقتصادی استان واحدهای تولیدی کوچک است و به همین نسبت هم مشکلات در این نو واحدهاست، تاکید کرد: مسئولین، کمیته ها و کارگروه مربوطه برای رفع مشکلات بانک و صاحبان کارگاه ها باید راه حل بینابینی پیدا کرده و با هم مدارا ومماشات کنند، چون تعطیلی بنگاه به نفع بانک، سرمایه گذار، تولید و اشتغال نیست.

وی در خصوص کمک های فنی و اعتباری به بنگاه های اقتصادی هم گفت: با توجه به محدویت منابع و حجم بالای طرح ها و پروژه ها به ندرت می توان از محل منابع عمرانی برای رفع پاره ای از مشکلات بنگاه های اقتصادی اختصاص داد، اما سعی خواهیم کرد تا از هر راه  قابل دسترسی از مشکلات بنگاه های اقتصادی کاسته و یا رفع شود.

وقتی پژوهش برای مدیران کهگیلویه و بویراحمد اهمیت ندارد
دنبال کنید

استاندار همچنین به اهمیت اقتصادی و اشتغالزایی معدن فسفات چرام اشاره کرد و برلزوم تعیین تکلیف این معدن و بررسی نتایج اقدامات سرمایه گذار در مهلت زمان تعیین شده در این طرح تاکید کرد.

خادمی تصریح کرد: بنیاد اقتصادی کوثر برای سرمایه گذاری بر روی معدن فسفات چرام اعلام آمادگی کرده است و چنانچه سرمایه گذار فعلی به تعهدات خود عمل نکند، سرمایه گذار جدید روی معدن فسفات چرام مستقرخواهد شد.

در این کارگروه مشکلات چند کارخانه تولیدی و اقتصادی و مشکلات ساختاری شهرک صنعتی شماره ۱ یاسوج، بلکو، مورد بررسی قرار گرفت.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi