شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نامه سرگشاده فعالان مدنی مهاباد به رئیس جمهور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ جمعی از فعالان مدنی و اجتماعی شهرستان مهاباد با عنایت به حادثه تلخ روز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ماه نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور ایران ارسال نمودند. متن نامه بشرح ذیل می باشد: جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایرانسلام علیکماحتراما، اینجانبان جمعی از فعالان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14304
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ جمعی از فعالان مدنی و اجتماعی شهرستان مهاباد با عنایت به حادثه تلخ روز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ماه نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور ایران ارسال نمودند.

متن نامه بشرح ذیل می باشد:

جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
احتراما، اینجانبان جمعی از فعالان مدنی و اجتماعی مهاباد، با عنایت به حادثه تلخ و به باور ما  “قابل پیشگیری ” روز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ماە، لازم دیدیم جهت زدودن غبار این حادثه ناگوار از آسمان شهرمان و تحکیم امنیت و آرامش در جامعه و پاسخگویی مناسب به مردم و  ادامه ی حرکت در مسیر توسعه و بالندگی مهاباد و منطقه ، خواسته های زیر را با حضرتعالی در میان بگذاریم. باشد که در آستانه سفر قریب الوقوع جنابعالی به استان آذربایجانغربی و نیز دومین سالگرد انتخابات تاریخی خرداد ۹۲ و رای ٨٠% در صدی مردم کردستان به تفکر اصلاح و اعتدال، آنها را با نظر لطف و مرحمت مورد توجه قرار دهید.

١- آزادی سریع بازداشت شدگان حادثه اخیر که عموما جوانان و نوجوانان کم سن و سال بوده و تحت تأثیر فضای هیجانی و احساسی ناشی از فعالیت شبکه های اجتماعی و عدم روشنگری کافی رسانه های داخلی و مسئولان ذیربط، به حادثه ای کشیده شدند که در واقع به ضرر و زیان خودشان و شهر و دیار و کشورشان تمام شد. با توجه به نزدیکی فصل امتحانات مدارس و مضرات مضاعف ناشی از حضور این نوجوانان در زندان و نیز تأثیر ایجابی این اقدام در عبور هر چه سریعتر از این فضای تیرە و لزوم فراموش کردن خاطرە شوم آن، موجب امتنان خواهد بود کە ضمن مساعدت لازم با قوە محترم قضائیه، زمینه لازم برای این اقدام خیرخواهانه فراهم آید.
٢- اطلاع رسانی دقیق و شفاف در روند رسیدگی به پرونده و گزارش بررسی هیاتهای اعزامی به مردم و رسیدگی بە قصور احتمالی مسئولان شهرستانی و استانی در بروز این اتفاق تلخ و پیگرد قضایی متهم دستگیر شده، خواستە جدی و صریح مردم مهاباد بودە و کوتاهی در این زمینە، ضربەای جبران ناپذیر بە اعتماد عمومی مردم و امنیت و آرامش روانی جامعە خواهد بود. لذا متمنی است دستور فرمایید در این زمینە با جدیت و قاطعیت موضوع پی گیری شود.
٣- تسلی خاطر خانوادە محترم خسروانی و کاهش درد و رنج و التیام زخمی کە بە ناروا در این مدت متحمل شدند و جبران آن بە نحوی مناسب از سوی دولت جمهوری اسلامی، می تواند نقشی مثبت در پشت سر گذاشتن این حادثە تلخ و سوء استفادە بدخواهان داشتە باشد.
۴- بازسازی و جبران خسارات وارده به هتل چهارستاره تارا از سوی دولت، می تواند گامی در راستای تقویت صنعت گردشگری نوپای منطقه و نوید آغاز فصلی سبز از سرمایه گذاری و توسعه در کردستان باشد. همچنین در این راستا ضروری است به مسوولین استانی یادآوری گردد، از اظهارات نسنجیده و شتابزده که می تواند موجب بزرگنمایی و آگراندیسمان حادثه اخیر شود، خودداری نموده  و در جهت وفاق و همدلی گام بردارند.
۵- به مسولین محترم دولت در مورد ضرورت ارتباط و همکاری با نخبگان و معتمدان و استفاده از ظرفیت نهادها و تشکلهای مردم نهاد برای تدبیر و مشارکت در امور، تذکر و یادآوری گردد.

علی آبادیان
عبدالله ابریشمی
کامبیز ابراهیم زاده
بایزید احمدی
مصطفی اسحاقی
رحمان بهمنش
جمال خالدی
صلاح الدین خدیو
نسرین جعفری
عبداله زاهدی  
حسن شیخ آقایی
سالار شریف زاده
صلاح الدین عباسی
هدایت صبوری
حسن کبودی
سید حسن کلیجی  
رسول کریمی
طاهر فرامرزی
احمد قاضی
مریم قاضی
فتاح قاضی
سعدون مازوجی
عبدالعزیز مولودی
سلیمان منگوری
کریم صوفی مولودی
جلال محمودزاده
گلاله نورانی

روانگه

پایگاه خبری تحلیلی

در حاشیه صف طولانی ۱٫۵ میلیون نفری برای دریافت وام ازدواج!
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi