سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مهاباد به آرامش نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ از هر منظر که به نا آرامی های دیروز مهاباد بنگریم، چیزی جز خسران و ضرر برای آینده شهر و چرخ لنگان توسعه آن در بر نداشت. **** ضمن ادای احترام به احساسات پاک و بی آلایش جوانان و بانوان مهابادی، اما باید این نکته مهم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14054
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۴:۵۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ از هر منظر که به نا آرامی های دیروز مهاباد بنگریم، چیزی جز خسران و ضرر برای آینده شهر و چرخ لنگان توسعه آن در بر نداشت.

**** ضمن ادای احترام به احساسات پاک و بی آلایش جوانان و بانوان مهابادی، اما باید این نکته مهم را متذکر شویم که دستانی ناپاک می خواهند از آن سوء استفاده کرده و امنیت و آرامش و زمینه توسعه آن را از بین ببرند.

۱- حدود ۳ هفته دیگر قرار است در مهاباد سمیناری بین المللی با محوریت تجارت و سرمایه گذاری برگزار شده و پتانسیلهای شهر به عنوان قطب و کریدور تجارت و سرمایه گذاری میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی معرفی شود.

۲- با وجود  بی مهریهای بخش دولتی و مرکز استان، چند سالی است که مهاباد توانسته با جذب سرمایه های بخش خصوصی به قطب گردشگری و تجاری منطقه تبدیل شده و آینده ای روشن را نوید دهد.

۳-آتش زدن یک هتل مجلل چهار ستاره – صرف نظر از مقصر یا مبرا بودن مالک و مدیر آن در حادثه اخیر- نمادی از فرصت سوزی اقتصادی و سرمایه ستیزی و پیامی منفی به سرمایه گذاران و کارآفرینان است و به مطلوبیتها و جذابیتهای مهاباد از این لحاظ لطمه جدی وارد می کند.

۴- منطقه ما همیشه از حاکمیت دیدِ امنیتی آسیب دیده است و دیدگاه امنیتی و دید توسعه گرایانه دو پادشاهی هستند که در یک اقلیم نمی گنجند. فربه شدن نگاه امنیتی، عرصه را بر توسعه تنگ کرده و زمینه را برای برخوردهای سیاسی و تنگ نظرانه آماده می کند.

۵- طرحها و برنامه های پیدا و پنهان زیادی در مرکز استان برای تمرکز زدایی از مهاباد در جنوب استان و کاستن از اهمیت و ظرفیتهای گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ارتباطی آن با ملاحظات قومی و بخشی نگرانه وجود داشته و دارد که صد البته چنین حوادثی در راستای چنین دیدگاههایی خواهد بود.

*** ضمن به رسمیت شناختن حق مردم برای اعتراض باید متذکر شد که راههای مدنی تر و مفیدتر و کم هزینه تری وجود داشت که اتفاقا با پیشینه فرهنگی غنی مردم مهاباد سازگارتر و متناسب تر است. کنشهای عاطفی و احساسی می آیند و می روند ولی تبعات مخربشان تا مدتهای مدید خواهد ماند.

** به فکر آینده شهرمان، توسعه همه جانبه آن و حق نوباوگانش برای زیست برابر و انسانی باشیم.

روانگه

پایگاه خبری تحلیلی

تمسک به قرآن و اهل بیت کلید حل تمامی مشکلات بشر است
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi