پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

استانی شدن انتخابات نگاه قومی را از بین خواهد برد/رد ادعای کاهش مشارکت مردم با برگزاری انتخابات استانی

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از وقت نمایندگان صرف مشکلات قومی و خرد می‌شود گفت: با توجه به این مسئله شاهد واگرایی میان نمایندگان استان‌ها هستیم و هر نماینده‌ای نگاه خاصی به شهر و منطقه خود دارد و به این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14018
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۲۸


احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از وقت نمایندگان صرف مشکلات قومی و خرد می‌شود گفت: با توجه به این مسئله شاهد واگرایی میان نمایندگان استان‌ها هستیم و هر نماینده‌ای نگاه خاصی به شهر و منطقه خود دارد و به این ترتیب نگاه کلان و ملی کمرنگ شده است.


وی ادامه داد: با استانی شدن انتخابات بخش عمده‌ای از این مشکلات مرتفع خواهد شد.


شوهانی با اشاره به اینکه با استانی شدن انتخابات نگاههای کوچک قومی تضعیف و نگاه کلان تری جای آن را می‌گیرد تصریح کرد: با اجرا شدن چنین طرحی در میان مدت احزاب نیز تقویت می‌شوند ضمن اینکه منافع حوزه‌ها و کوچک نیز حفظ خواهد شد.


نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی رای استانی را موجب تقویت منافع ملی دانست و گفت: به این ترتیب نگاه کار‌شناسی در مجلس افزایش می‌یابد و منافع در جای خود در استان‌ها اختصاص می‌یابد و تعصبات قومی دیگر دخیل نخواهد بود.


 شوهانی افزود: با استانی شدن انتخابات بودجه استان‌ها هدفمند خواهد شد و منافع ملی و استانی برمنافع خرد و کوچک‌تر ارجحیت می‌یابد.


وی با اشاره به اینکه با استانی شدن انتخابات کاندیداهایی از سوی مردم رای می‌آورند که شاخصه‌های بهتری داشته باشند وگفت: دیگر نگاه قومی وجود نخواهد داشت که این موضوع موجب تقویت بنیه کار‌شناسی مجلس می‌شود.


به گفته نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر مردم مناطق شهری و روستایی صرفا به خاطر اینکه کاندیدای منطقه آنهاست به وی رای می‌دادند اما با استانی شدن به دلیل اینکه کاندیدا مجبور به کسب رای کل استان خواهد بود افراد متخصص تری انتخاب خواهند شد.

مشکل موسسه میزان همچنان پابرجاست/ بانک صادرات نمی‌تواند تعهدات موسسه میزان را جبران کند
دنبال کنید


شوهانی گفت: مخالفان طرح استانی شدن انتخابات ادعا می‌کنند که این طرح موجب کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات می‌شود، در حالیکه اینگونه نیست به دلیل اینکه هر نماینده‌ای باید حداقل ۱۵ درصد را مردم منطقه را داشته باشد./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi