جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آمادگی عربستان برای افزایش صادرات نفت به چین

وزیر نفت عربستان از آمادگی این کشور برای افزایش صادرات نفت به چین خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، علی النعیمی، دوشنبه (٧ اردیبهشت ماه ٩۴) در جریان دیدار خود با مقامهای چین در پکن، تاکید کرد که عربستان آماده است تا در صورت نیاز، صادرات نفت را به چین افزایش دهد. خبرگزاری رسمی عربستان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13579
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۳:۱۱
وزیر نفت عربستان از آمادگی این کشور برای افزایش صادرات نفت به چین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، علی النعیمی، دوشنبه (٧ اردیبهشت ماه ٩۴) در جریان دیدار خود با مقامهای چین در پکن، تاکید کرد که عربستان آماده است تا در صورت نیاز، صادرات نفت را به چین افزایش دهد.

خبرگزاری رسمی عربستان با اعلام این خبر تصریح کرد که النعیمی با «نور بکری»، رئیس اداره ملی انرژی چین دیدار و گفتگو کرده است.
براساس گزارش این خبرگزاری، النعیمی در دیدار خود با بکری گفت: علاوه بر صادرات نفت عربستان به چین و آمادگی ریاض برای هر میزان افزایش صادرات نفت در صورت نیاز، حوزه‌های دیگری نیز برای همکاری وجود دارند.

وی در خصوص حوزه‌های مورد علاقه عربستان برای همکاری با چین توضیح داد: عربستان آماده است تا در حوزه‌هایی از جمله سرمایه‌گذاریهای مشترک دوکشور در نفت و بازاریابی فرآورده‌های نفتی و همچنین تبادل تجربیات، تحقیقات و مطالعات و ابزارهای تولید و خدمات نفتی با چین همکاری کند.
سفر النعیمی به چین، در پی سفر وی به کره جنوبی انجام می‌شود. وزیر نفت عربستان در کره جنوبی نیز در پاسخ به سئوالی در خصوص نگرانی عربستان از کاهش تقاضای نفتی چین گفت: ما تغییری در تقاضای نفت نمی‌بینیم و همچنان همان حجم قبلی را تامین می‌کنیم.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi