شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت اصلاح سیستم توزیع و تامین منابع یارانه‌ های نقدی

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس پرداخت یارانه‌ های نقدی به شیوه کنونی را حاصل سیاستهای غیر سازنده دولت گذشته خواند و گفت: شرکتهای ملی گاز و پالایش و پخش برای تامین بخشی از منابع پرداخت یارانه‌ ها با تنگناهای جدی روبرو هستند. غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار شانا در باره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13263
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس پرداخت یارانه‌ های نقدی به شیوه کنونی را حاصل سیاستهای غیر سازنده دولت گذشته خواند و گفت: شرکتهای ملی گاز و پالایش و پخش برای تامین بخشی از منابع پرداخت یارانه‌ ها با تنگناهای جدی روبرو هستند.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار شانا در باره فشار تامین منابع یارانه‌ های نقدی به وزارت نفت، گفت: تامین ۴٢ هزار میلیارد تومان در سال از محل حاملهای انرژی برای پرداخت یارانه ها، فشار گسترده‌ ای به دولت وارد می‌ کند.


این نماینده مجلس در باره راهکارهای کاهش این فشار به دولت از جمله وزارت نفت، تصریح کرد: گفته اخیر وزیر نفت، بیژن زنگنه درباره فشار تامین منابع مالی برای پرداخت یارانه‌ ها صحیح است؛ بنابراین، لازم است دولت مطابق قانون افرادی که نیازمند به دریافت یارانه نیستند را از زمره دریافت‌ کنندگان حذف کند.


عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه گفت: هم اکنون شرکتهای ملی گاز و پالایش و پخش قادر به تامین منابع پرداخت یارانه‌ ها نیستند تا جایی که در تامین منابع مورد نیاز خود با تنگناهای جدی روبرو شده‌ اند.


عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه، تامین منابع برای پرداخت یارانه را به شکل کنونی ” پرت” نامید و گفت: اگر این منابع صرف بودجه عمرانی می‌ شد بحث دیگری بود؛ زیرا پرداختهای کنونی حاصل سیاستهای غیر سازنده دولتهای نهم و دهم است؛ این برنامه افزون بر تامین منابع در سیستم توزیع دچار مشکلاتی است.


گفته های این نماینده مجلس در حالی بیان می‌شود که هفته گذشته وزیر نفت در کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی درباره این که وزارت نفت تا چه زمانی باید بار یارانه ها را به دوش بکشد، گفت: فشار یارانه ها له کننده است؛ شاید نخستین بار باشد که وزارت نفت حتی برای پرداخت حقوق کارکنان خود هم دچار مشکل می‌شود و حقوقها را ٢٨ اسفندماه و با وام گرفتن از بانک مرکزی پرداخت می کند.

دختر فوتبالیست نفت و گاز گچساران به اردو تیم ملی دعوت شد
دنبال کنید


وی بابیان این‌که وزارت نفت پارسال روزی ١٢۵ میلیارد تومان بابت یارانه‌ها پرداخت کرده است، گفت: این یارانه تمامی ندارد؛ وزارت نفت هم‌اکنون به همه عالم بدهکار است!


زنگنه بابیان این‌که وزارت نفت یک‌طرف و تأمین یارانه‌ها نیز طرف دیگر است، گفت: اگرچه در سال ١٣٩٣ نسبت به ١٣٩٢ فشار کمتر شد، اما به واقع فشار پرداخت یارانه‌ها «له» کننده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi