جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش عرضه اوپک با رشد تولید نفت عربستان

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد افزایش تولید نفت عربستان، عراق و لیبی به رشد کم سابقه تولید نفت اوپک در ماههای آینده کمک می کند، حال آن که افت قیمت نفت افزایش تولید نفت آمریکا را با مشکل روبرو کرده است. به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی (آی ای اِی)

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13219
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد افزایش تولید نفت عربستان، عراق و لیبی به رشد کم سابقه تولید نفت اوپک در ماههای آینده کمک می کند، حال آن که افت قیمت نفت افزایش تولید نفت آمریکا را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی (آی ای اِی) در تازه ترین گزارش خود که روز چهارشنبه (٢۶ فروردین ماه) منتشر شد اعلام کرد که افزایش بی سابقه تولید نفت عربستان در ماه گذشته میلادی منجر به بیشترین سطح افزایش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در چهار سال گذشته شد.

این گزارش همچنین می افزاید که تولید شیل اویلهای آمریکا نشانه هایی از کاهش نرخ رشد را نشان می دهد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود آورده است احتمال می رود تولید نفت اوپک در ماه آوریل نیز در پی افزایش تولید نفت لیبی و عراق افزون بر رشد تولید نفت عربستان، با افزایش روبرو شود.

آی ای اِی اعلام کرد که تولید شیل اویلهای آمریکا در ۶ ماه نخست سال ٢٠١۵ برابر با ١٢ میلیون ۶٠٠ هزار بشکه در روز است. این مقدار در سه ماه پایانی امسال به ١٢ میلیون و ۵٠٠ هزار بشکه در روز می رسد.

در حالی که همچنان رشد تولید روزانه ٧١٠ هزار بشکه ای نفت آمریکا ادامه خواهد داشت، کاهش شمار دکلهای حفاری نفت به معنای افت ٢۵ درصدی نرخ رشد تولید نفت این کشور نسبت به پیش بینی ماه نوامبر آژانس بین المللی انرژی است.

آژانس در گزارش خود آورده است: به نظر می رسد تولیدکنندگان نفت خلیج فارس، به جلوداری عربستان، همچنان قصد دارند به راهبرد حفظ سهم بازار خود ادامه دهند، … قیمتهای پائین نفت و کاهش هزینه های شرکتهای نفتی سبب کاهش تولید نفت آمریکا شده است.

قالیباف برای شرکت دراجلاس شهرداران جهان وارد سنگاپور شد
دنبال کنید

آی ای اِی ارزیابی خود را از تولید نفت آمریکا در نیمه دوم امسال ١۶٠ هزار بشکه در روز کاهش داد.

آژانس پیشبی کرد که کاهش فعالیتهای حفاری و تکمیل نکردن فعالیت چاههای نیمه تمام، منجر به رشد کند تولید نفت می شود.

بر اساس این گزارش تولید نفت آمریکا در سال ٢٠١۵ میلادی به روزانه ١٢ میلیون و ۵٢٠ هزار بشکه در روز می رسد. این در حالی است که آمریکا در سال ٢٠١۴ روزانه ١١ میلیون و ٨١٠ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

آژانس ارزیابی کرده است که تولید نفت اوپک در ماه مارس امسال با ٨٩٠ هزار بشکه افزایش به ٣١ میلیون و ٢٠ هزار بشکه در روز رسیده است؛ رشد تولید اوپک به معنای افزایش دو میلیون و ۵٠٠ هزار بشکه ای نسبت به رقم ٢٨ میلیون و ۵٠٠ هزار بشکه تقاضای پیش بینی شده برای نفت ١٢ عضو این سازمان در سه ماه دوم امسال است.

بر اساس ارزیابیهای آژانس بین المللی انرژی تقاضای جهانی نفت امسال یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه افزایش می یابد و به میانگین روزانه ٩٣ میلیون و ۶٠٠ هزار بشکه می رسد؛ این رقم ٩٠ هزار بشکه بیش از ارزیابی ماه گذشته آژانس است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi