چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد شهر جدید در عسلویه

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای ایجاد ٨ شهر جدید در سال ٩۴ خبر داد و گفت: شهر جدید پارس در عسلویه از جمله آنهاست. به گزارش شانا، محسن نریمان با تاکید بر اینکه ایجاد شهرهای جدید یکی از راه‌های مهم حذف حاشیه‌نشینی است، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت و وزارت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12976
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای ایجاد ٨ شهر جدید در سال ٩۴ خبر داد و گفت: شهر جدید پارس در عسلویه از جمله آنهاست.

به گزارش شانا، محسن نریمان با تاکید بر اینکه ایجاد شهرهای جدید یکی از راه‌های مهم حذف حاشیه‌نشینی است، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی، نسل نو شهرهای جدید با مطالعات قوی و در مکان‌های مناسب ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اسامی این شهرها اظهار کرد: شهرهای جدید «پارس» در عسلویه، «طیس» در چابهار، «هورا» در همدان، «شهرک طوسان» در مازندران، «خوارزمی» در استان تهران، «ایوانکی» در سمنان، «پرنیان» در قم و «لارستان» در استان فارس نسل نو شهرهای جدید هستند و مطالعات لازم برای مکان‌یابی این شهرها دقیق‌تر از دوره قبل صورت می‌گیرد.

نریمان درباره هدف از راه‌اندازی این شهرها توضیح داد: در نسل نو شهرهای جدید امور گردشگری و اشتغال‌زایی مدنظر است؛ به عنوان مثال بر اساس هماهنگی انجام شده با وزارت نفت شهر جدید پارس در عسلویه ایجاد خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نیاز اولیه شهرهای جدید مطابق نظر وزیر راه و شهرسازی ایجاد راه‌های ارتباطی از جمله آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها و ارتباطات ریلی است که باید لحاظ شود. در همین زمینه برای شهرهای پردیس، پرند، گلبهار، بهارستان و مجلسی خط ریلی و آزاد راه سهند – تبریز هم برای شهر جدید سهند در نظر گرفته شده است.
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، نریمان درباره شرایط برخورداری این شهرها از شهردار تاکید کرد: بر اساس قانون شهرهای جدید اگر جمعیت این شهرها به ۱۰ هزار نفر برسد باید شهردار تعیین شود، اما با ایجاد شهرداری کار شرکت عمران شهرهای جدید تمام نمی‌شود و ما همچنان در کنار این شهرها هستیم.

۱۸۰ هزار فارغ التحصیل مهاجرت کرده اند
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi