چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

روش نگهداری از شیرینی ها

روش نگهداری از شیرینی های خشک و تر شیرینی های تر، دوره ماندگاری کوتاهی دارند و باید حتما در یخچال نگهداری شوند. مدت ماندگاری شیرینی تر در یخچال ۲۴ تا ۴۸ ساعت است. شیرینی های تر را هم می توانید داخل یک ظرف پلاستیکی چیده و در فریزر قرار دهید تا مدت زمان بیشتری باقی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12578
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

روش نگهداری از شیرینی های خشک و تر
شیرینی های تر، دوره ماندگاری کوتاهی دارند و باید حتما در یخچال نگهداری شوند. مدت ماندگاری شیرینی تر در یخچال ۲۴ تا ۴۸ ساعت است. شیرینی های تر را هم می توانید داخل یک ظرف پلاستیکی چیده و در فریزر قرار دهید تا مدت زمان بیشتری باقی بماند. البته یادتان باشد قبل از مصرف آنها را به موقع بیرون بیاورید تا یخ آن کاملاً باز شده و قابل استفاده شود.

شیرینی نوروز معمولا باید از ماندگاری بیشتری برخوردار باشند. شیرینی خشک به دلیل اینکه رطوبت کمتری دارد، ماندگاری آن بیشتر از شیرینی تر است و حتی می‏توان آن را ۲-۱ هفته بیرون از یخچال، البته در جای خنک یا به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد.

یکی از روش‏‏ها ‏برای افزایش مدت ماندگاری شیرینی، به‏ خصوص شیرینی های عید، قرار دادن آنها در ظروف دردار به صورت ردیفی است. برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی‏ها به یکدیگر و خردشدنشان نیز می‏توانید ورقه‏ای از کاغذ روغنی بین ردیف‏های بالا و پایین قرار دهید و در ظرف را ببندید و آن را در یخچال بگذارید(برای مدت کوتاه) تا شیرینی تازه‏تر بماند.

در ضمن، خوب است شیرینی هایی ساده و کوچک برای روزهای عید انتخاب کنید و به مقدار مورد نیاز از آن بخرید.
مراقب باشید آجیل بوی ماندگی نگیرد!
زمانی که آجیل مورد نیاز را تهیه می کنید هم باید دقت کنید که آجیل با پوست، ماندگاری بهتر و طولانی تری دارد. خوب است آجیل را در نایلون های دربسته و داخل کشوی کابینت یا در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.

پیام امین محمدی در خصوص صعود تیم فوتبال نفت و گاز گچساران
دنبال کنید

البته این شیوه نگهداری آجیل برای مدتی طولانی مناسب نیست و در صورتیکه می خواهید آجیل را برای مدت بیشتری (مثلاً چند ماه) نگهدارید، باید آنها را داخل یخچال یا برای مدتی طولانی تر(حدود یک سال) در فریزر بگذارید.

در ضمن، هنگام خرید حواستان باشد آجیل های مانده و فاسد را نخرید. آجیل خوب باید سالم و یکدست باشد و طعم و بوی ناخوشایندی ندهد.

روزهای آخر میوه بخرید
با توجه به اینکه میوه زودتر کیفیتش را از دست می دهد، خوب است در روزهای پایانی سال یا حتی در روزهای ابتدای سال جدید میوه مورد نظرتان را تهیه کنید. با این کار میوه ها مدت زمان کمتری در یخچال باقی می ماند و در نتیجه سالم تر و شاداب تر خواهد بود. بنابراین در صورتیکه می دانید روزهای اول سال مهمانی نخواهید داشت، خرید میوه را به روزهای میانی تعطیلات موکول کنید.

البته حواستان باشد میوه هایی را بخرید که سالم است و لک ندارد؛ چراکه میوه های لک دار و نرم زودتر از بقیه خراب می شود. بنابراین هنگام خرید حواستان را حسابی جمع کنید و مراقب باشید میوه های خراب و لک دار را به شما ندهند.

اما زمانی که میوه را تهیه می کنید باید آنها را در وضعیت مناسبی نگهدارید تا میوه ها بهتر و سالم تر بماند. بعضی از انوع میوه ها مانند انواع مرکبات چندان نیازی به یخچال ندارد و می توانید آنها را در جایی خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. ولی اگر می خواهید آنها را نشسته داخل یخچال بگذارید، حتماً باید درون ظرفی قرار دهید که آلودگی میوه های نشسته را به قسمت های دیگر یخچال و سایر مواد غذایی منتقل نکند و در صورتیکه میوه ها را می شوئید نیز حتماً باید آنها را خوب خشک کرده و سپس درون کشوی مخصوص میوه نگهداری نمایید.

رییس بسیج :نباید به گشتهای عملیاتی بسیج به عنوان یک عنصر اصلی مقابله با معضلات اجتماعی نگریست
دنبال کنید

سیب هم معمولاً دیرتر خراب می شود و به همین دلیل می توانید آنها را مدت زمان به نسبت طولانی تری نگهداری کنید.
در ضمن باید بعد از شستن میو ها آنها را به ترتیب سالم بودن و سفت بودن در سبد بگذارید و حتما هر دو یا سه روز یکبار هم سری به آنها بزنید تا اگر میوه ای خراب شده باشد، از بقیه میوه ها جدا کنید.در ضمن بهتر هست میوه ها را جدا از هم نگهداری کنید.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi