جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

احتمال کاهش تولید نفت روسیه

وزارت انرژی روسیه از احتمال کاهش ١٠ درصدی تولید نفت این کشور تا سال ٢٠٣۵ خبر داد.به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت انرژی روسیه با پیش‌بینی کاهش ٢ درصدی تولید نفت این کشور در سال ٢٠٢٠، هشدار داد که ممکن است این کاهش تولید تا سال ٢٠٣۵ به ١٠ درصد افزایش یابد. روزنامه کامرسانت در شماره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12382
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
وزارت انرژی روسیه از احتمال کاهش ١٠ درصدی تولید نفت این کشور تا سال ٢٠٣۵ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت انرژی روسیه با پیش‌بینی کاهش ٢ درصدی تولید نفت این کشور در سال ٢٠٢٠، هشدار داد که ممکن است این کاهش تولید تا سال ٢٠٣۵ به ١٠ درصد افزایش یابد.

روزنامه کامرسانت در شماره امروز سه‌شنبه (٢۶ اسفند ماه ٩٣) خود با اعلام این خبر نوشت که طبق اطلاعاتی که از پیش‌نویس راهبرد انرژی ٢٠٣۵ روسیه بدست آورده است، پیش‌بینی وزارت انرژی از میزان تولید گاز طبیعی نیز به دلیل چشم‌انداز ضعیف پروژه‌های ال ان جی، کاهش یافته و سطح پیش بینی شده برای تولید گاز طبیعی روسیه از ٩٣۶ میلیارد متر مکعب به ٨٨۵ میلیارد متر مکعب کاهش یافته است.
همچنین مقامهای روسیه آماده‌اند تا اجازه صادرات گاز را به تولیدکنندگان مستقل نیز بدهند. هم‌اکنون صادرات گاز روسیه در انحصار شرکت دولتی گازپروم است.

بر اساس این سند، وزارت انرژی روسیه همچنین در حال آماده‌سازی سناریویی است که در آن انتظار می‌رود تولید نفت این کشور در سال ٢٠٢٠ با ١١ میلیون تن کاهش به ۵١۴ میلیون تن برسد.
با این حال، وزارت انرژی روسیه انتظار دارد تا صادرات نفت این کشور در سال ٢٠٢۵ حدود ١۵ تا ١٧ درصد افزایش یابد.

سند راهبرد انرژی ٢٠٣۵ روسیه قرار بود تا در ابتدای سال گذشته میلادی آماده شود اما هم‌اکنون با توجه به لزوم در نظر گرفتن تحریم‌های غرب علیه مسکو، نهایی شدن آن به تعویق افتاده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi