جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بی پی درباره اوپک

بر اساس پیش بینی بی پی، اوپک به عنوان یک سازمان اثرگذار در بازار نفت حداقل تا ٢٠ سال آینده باقی می ماند. به گزارش خبرنگار شانا، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در گزارش چشم انداز انرژی سال ٢٠١۵ خود پیش‌بینی کرده است سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با بیرون راندن تولیدکنندگان انواع نفت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12291
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱:۲۸

بر اساس پیش بینی بی پی، اوپک به عنوان یک سازمان اثرگذار در بازار نفت حداقل تا ٢٠ سال آینده باقی می ماند.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در گزارش چشم انداز انرژی سال ٢٠١۵ خود پیش‌بینی کرده است سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با بیرون راندن تولیدکنندگان انواع نفت نامتعارف، سهم خود را از عرضه جهانی نفت خام افزایش می دهد.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، یکی از کارشناسان انرژی شرکت بی پی در گفته هخای خود نسبت به این که اوپک قدرت خود را در بازار نفت از دست داده است ابراز تردید کرده و پیش‌بینی کرده است اوپک به عنوان یک سازمان اثرگذار در بازار نفت حداقل تا ٢٠ سال آینده باقی می ماند.

افزایش تولید نفت آمریکا بویژه از منابع نفت نامتعارف، نقش بلند مدت ١٢ کشور عضو اوپک در بازار نفت را با تردیدهایی روبرو کرده است.

بر اساس گزارش شرکت بی پی، نرخ رشد تولید آمریکا از منابع نامتعارف در پنج سال آینده کندتر می شود که دلیل آن کاهش میزان سرمایه گذاری در این میدانها خواهد بود؛ این کاهش نرخ رشد به کشورهای عضو اوپک کمک می کند تا از سال ٢٠٢٠ به بعد سهم خود در عرضه نفت جهان را دوباره افزایش دهند.

بر اساس گزارش چشم‌انداز بی ‌پی، سهم اوپک در عرضه نفت جهان پس از اندکی کاهش در چند سال آینده، روند افزایشی خود را باز می یابد و در سال ٢٠٣۵ به حدود ۴٠ درصد می رسد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi