جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به نامه سناتورهای آمریکایی حساسیت نشان دهند

سبحانی‌نیا: کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به نامه سناتورهای آمریکایی حساسیت نشان دهند یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه اخیر ۴۷ سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی بر لزوم حساسیت سایر کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به این رویکرد آمریکایی‌ها تاکید کرد و گفت که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12237
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۳:۰۲


سبحانی‌نیا:


کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به نامه سناتورهای آمریکایی حساسیت نشان دهند


یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه اخیر ۴۷ سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی بر لزوم حساسیت سایر کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به این رویکرد آمریکایی‌ها تاکید کرد و گفت که اگر بنا به توافق باشد این توافق باید ضمانت اجرایی بین‌المللی مشخصی داشته باشد.


کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به نامه سناتورهای آمریکایی حساسیت نشان دهند 3

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا اظهار کرد: نامه سناتورهای آمریکایی نشان دهنده نوعی اختلاف بین سران این کشور است و این در حالی است که آنان عموما در مسائل سیاست خارجی نظر واحدی دارند اما در این مرحله احساس می شود اختلاف نظر جدی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها وجود داشته که منجر به صدور این نامه شده است.


وی افزود: یک برداشتی که در مورد این نامه وجود دارد این است که بین احزاب آمریکایی اختلافی هست و جمهوری‌خواهان احساس می‌کنند ممکن است توافق به نقطه مشخصی برسد و این برگ برنده ای برای دموکرات ها به حساب بیاید لذا می خواهند جلوی این کار را بگیرند. برداشت این است که بعضا دیده شده در آمریکا بین جریان های تصمیم گیر در سیاست خارجی تقسیم کاری انجام می شود و ما گاهی شاهد چند نگاه مختلف موافق و مخالف از سوی مقامات آمریکایی به موضوعات واحد بوده ایم لذا احتمال این تقسیم کار برای اعمال فشار به طرف ایرانی وجود دارد.


نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به غیر قابل اعتماد خواندن آمریکایی ها از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد:‌ البته ما در چارچوب تعهدات و وظایفمان جلو می رویم اما باید در نظر داشته باشیم که طرف مقابل قابل اعتماد نیست و این مسئله دقت همه جانبه مسئولین دست‌اندرکار مذاکرات را می طلبد تا با نگاه جامع‌تری موضوع را دنبال کنند.

۵۰ درصد گزارش برجام حرف جلیلی بود
دنبال کنید


سبحانی نیا با بیان اینکه نامه سناتورهای آمریکایی از نظر حقوقی ضمانت اجرایی ندارد یادآور شد :‌ توافق های بین‌المللی ضمانت های خاص خود را دارد اما نباید این احتمال را نادیده گرفت که جمهوری خواهان در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا بخواهند کار شکنی کنند بنابراین مذاکره کنندگان باید با نگاه بازتری موضوع را دنبال کنند و منافع ملی کشور را در نظر داشته باشند.


وی بر لزوم حساسیت سایر اعضای ۱+۵ نسبت به اقدامات اخیر آمریکا نیز تاکید کرد و گفت:‌ طرف اروپایی ما باید موضع خود را در قبال چنین مسائلی شفاف تر کند چرا که اگر بنا به توافق باشد این توافق باید ضمانت اجرایی بین المللی محکمی داشته باشد.


انتهای پیام


منبع: 
خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi