پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

استاندار: احداث ۲۰ پارک و بازگشایی معابر۲۴ روستا با مشارکت بنیاد مسکن کشور

  دکترسید موسی خادمی در دیدار با مهندس شاملو معاونت عمران روستایی سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر به این استان، افزود: بنیاد مسکن از ظرفیت اجرایی و فنی و همچنین منابع ملی مناسب در راستای بهسازی و نوسازی روستاها برخوردار است. وی با بیان اینکه، استان کهگیلویه وبویراحمد بافت روستایی آن زیاد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12234
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

 

دکترسید موسی خادمی در دیدار با مهندس شاملو معاونت عمران روستایی سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر به این استان، افزود: بنیاد مسکن از ظرفیت اجرایی و فنی و همچنین منابع ملی مناسب در راستای بهسازی و نوسازی روستاها برخوردار است.

وی با بیان اینکه، استان کهگیلویه وبویراحمد بافت روستایی آن زیاد است، اظهار داشت: عمده روستاهای استان توسعه نیافته اند و به همین دلیل نیازمند رسیدگی و تخصیص منابع مالی از سوی این بنیاد است.

استاندار با تأکید بر اینکه، روستاهای استان در بخش نوسازی، مقاوم سازی، اجرای طرح هادی، احداث پارک، زمین چمن، تأمین روشنایی و … نیاز به تأمین اعتبار دارند، افزود: رسیدگی به وضعیت روستاها در استان موجب کاهش سیل مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این نشست، گفت: لازم است خدمات زیربنایی در روستاها همراه با خدمات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دیده شود.

محمدرضا شاملو افزود: در روستاها می بایست برنامه هایی عملیاتی شوند که مانع از مهاجرت روستاییان به شهرها و به وجود آمدن پدیده حاشیه نشینی در شهرها شوند.

وی، اجرای طرح مطالعاتی پهنه بندی روستاها را از طرح های بنیاد مسکن دانست و گفت: این طرح با هدف مطالعه مزیت ها، قابلیت ها، کمبودها و نیازها در روستاها اجرا می شود که تاکنون نیز در مناطقی از کشور به عنوان پایلوت اجرا شده است.

شاملو با بیان اینکه، این طرح با نگاه آمایشی و توسعه ای اجرا می شود، اظهار داشت: این طرح در صورت امکان در برخی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز قابل اجراست و بنیاد مسکن در این راستا آمادگی کمک و تأمین هزینه اولیه مطالعات را دارد.

برپایی نمایشگاه عکس و کتاب شهید القدس در گچساران
دنبال کنید

وی، مشارکت مردم را یکی از پیش نیازهای اجرای طرح های عمرانی در روستاها دانست و گفت: مشارکت مردم در طرح های عمرانی حفظ، نگهداری طرح ها از سوی آنان را تضمین می کند.

معاون عمرانی بنیاد مسکن گفت: با انعقاد تفاهم نامه میان استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ۲۰ روستای استان پارک احداث می شود و همچنین بازگشایی معابر برای ۲۴ روستا صورت می گیرد که در این تفاهم نامه نیمی از تعهدات به عهده بنیاد مسکن کشور و نیم دیگر بر عهده استان خواهد بود.

گفتنی است در این دیدار مقرر شد در جلسه ای با حضور مدیران عامل بانک ها نحوه پرداخت تسهیلات تکلیفی مسکن بررسی شود.

محمدیان -۴۲

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi