جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلترکردن بی منطق شبکه های اجتماعی تنها بی قانونی استفاده از فیلترشکن را رواج می دهد

حامد قادرمرزی گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اکنون فضای اینترنت کشور ما به سمت فیلترینگ هوشمند رفته است، توضیح داد: از آنجا که برخی سایت‌ها مطالب خیلی اخلاقی و متضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی دارد، مسئولان به فکر فیلترینگ هوشمند افتاده‌اند  اما اکنون با پدیده فضاهای مجازی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11709
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶


حامد قادرمرزی گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اکنون فضای اینترنت کشور ما به سمت فیلترینگ هوشمند رفته است، توضیح داد: از آنجا که برخی سایت‌ها مطالب خیلی اخلاقی و متضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی دارد، مسئولان به فکر فیلترینگ هوشمند افتاده‌اند  اما اکنون با پدیده فضاهای مجازی در گوشی‌های موبایل روبه‌رو هستیم.


نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: فضاهای مجازی موبایل‌ها تنوع بسیاری دارد که شاید باب میل بسیاری از دولتمردان و مسئولان منتقد به این فضاها نباشد اما هرچه به سمت فیلتر کردن این فضاها برویم شاهد ایجاد فیلترشکن‌های نسل جدید خواهیم بود.


عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت افزود: اعتقاد دارم به جای اینکه به سمت فیلترنیگ یا فیلترنیگ هوشمند برویم، به فکر ایجاد جایگزین فضاهای اجتماعی متنوع برای جوانان باشیم. باید به قدری فضاهای مجازی متناسب با فرهنگ خود فراهم کنیم تا جوانان احساس نیاز به استفاده از فضاهای غیر اخلاقی غربی نداشته باشند.


قادرمرزی اظهار داشت: متاسفانه ما بون اینکه به فکر ایجاد جایگزین باشیم تمام انرژی خود را برای محدود کردن جامعه و مردم هستیم. اعتقاد دارم هیچ کس با هیچ ابراز قدرتی نمی‌تواند مانع استفاده مردم از تکنولوژی شود.


عضو کمیسیون عمران گفت: در گذشته استفاده از دستگاه ویدئو ممنوع بود، الان گوشی‌های موبایل کار تمام دستگاه‌ها را انجام می‌دهد. بنابراین به جای اینکه انرژی خود را برای مقابله با تکنولوژی هدر دهیم بهتر است به فکر رقابت با کشورهای سازنده فضاهای اجتماعی باشیم.

۲۰ هکتار از اراضی کوه خامی همچنان در آتش می سوزد
دنبال کنید


عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: به جای اینکه به فکر محدود کردن مردم باشیم باید به فکر توسعه و تقویت آگاهی خود در زمینه ساخت فضاهای اجتماعی مورد نیاز جوانان کشور باشیم. با فیلتر کردن تنها مردم را نسبت به برخی مسائل بد بین می‌کنیم و خروجی لازم از محدود کردن کسب نخواهیم کرد./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi