پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح فاز ١٢ به وقت انجام می شود

سخنگوی دولت درباره تاخیر در افتتاح رسمی فاز ١٢ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری، گفت: این برنامه به وقت انجام می شود. محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه ۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار شانا، درخصوص تصویب بند الحاقی ٢ تبصره ٢ لایحه بودجه ٩۴

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11645
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
سخنگوی دولت درباره تاخیر در افتتاح رسمی فاز ١٢ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری، گفت: این برنامه به وقت انجام می شود.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه ۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار شانا، درخصوص تصویب بند الحاقی ٢ تبصره ٢ لایحه بودجه ٩۴ که به سرمایه گذاری در میدانهای مشترک نفت و گاز با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی اشاره دارد، افزود: به طور حتم این منابع برای سرمایه گذاری در میدانهای مشترک لازم است، ولی برای برنامه های بیشتر، به منابع مالی بیشتری نیاز است.

مجلس امروز صبح بخش درآمدی بند الحاقی ٢ را تصویب کرد؛ به موجب این بند، به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود به‌منظور پرداخت تسهیلات برای اجرای طرحهای توسعه‌ای در میدانهای مشترک نفتی و گازی که به تصویب شورای اقتصاد رسیده، مبلغ ۴ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار در بانکها سپرده‌گذاری کند.

معاون رئیس جمهوری افزود: ان شا الله با همین مقدار در حد توان برنامه ها پیش خواهد رفت.

سخنگوی دولت درباره تاخیر در گشایش رسمی فاز ١٢ پارس جنوبی که مقرر بود چندی پیش با حضور رئیس جمهوری انجام شود، تصریح کرد: ان شالله این برنامه به وقت انجام می شود.

به گزارش شانا، پیش تر مقرر شده بود در دومین روز از اسفندماه با حضور دکتر روحانی، رئیس جمهوری، فاز ١٢ به طور رسمی گشایش یابد اما بنا به دلایل غیرفنی و برنامه های دیگر ریاست جمهوری، این امر در زمان یاد شده انجام نشد.

شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز در این باره روز گذشته گفت: لغو افتتاح فاز ١٢ پارس جنوبی به هیچ عنوان دلایل فنی نداشت، فاز ١٢ پارس جنوبی شرایط مطلوبی دارد، از آن جا که رئیس جمهوری باید این فاز را افتتاح می کرد، با توجه به مسئولیتهای ایشان تغییراتی در برنامه رئیس جمهور به وجود آمد.

در نشست ساماندهی خیابان بلادیان مطرح شد : سرپناه یا ارزش افزوده ؟ کدامیک؟
دنبال کنید

وی افزود: از جمله دلایلی که برای لغو افتتاح به ما اعلام کردند شرایط بد جوی بود و همانطور که مشاهده کردید در روزهای اخیر شرایط جوی و طوفانی در منطقه پارس جنوبی بود و حتی برخی از پروازها نیز به این منطقه لغو شد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi