چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

انفجار پالایشگاه اکسون موبیل

بروز انفجار در یکی از پالایشگاه‌های شرکت اکسون موبیل آمریکا چهار زخمی بر جای گذاشت.به گزارش خبرگزاری رویترز، عصر چهارشنبه (٢٩ بهمن ماه ٩٣) بروز آتش در واحد تولید گازوئیل پالایشگاه اکسون موبیل در شهر «تورانس» ایالت کالیفرنیای آمریکا موجب شد تا علاوه بر وارد آمدن خسارت به ساختمانهای اطراف پالایشگاه، چهار نفر از کارکنان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11544
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
بروز انفجار در یکی از پالایشگاه‌های شرکت اکسون موبیل آمریکا چهار زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، عصر چهارشنبه (٢٩ بهمن ماه ٩٣) بروز آتش در واحد تولید گازوئیل پالایشگاه اکسون موبیل در شهر «تورانس» ایالت کالیفرنیای آمریکا موجب شد تا علاوه بر وارد آمدن خسارت به ساختمانهای اطراف پالایشگاه، چهار نفر از کارکنان آن نیز زخمی شوند.

هنوز علت حادثه مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی صحنه انفجار هستند.
«استیو دوئل»، فرمانده آتش نشانی تورانس همچنین با اشاره به نشتی گازوئیل در اثر حادثه تاکید کرد: کارکنان اکسون موبیل توانسته‌ اند مانع نشت بیشتر گازوئیل به محیط اطراف شوند.

در همین حال، «پاتریک فیوری»، شهردار تورانس از مردم این شهر خواست تا با رعایت مسائل احتیاطی، از خانه خارجی نشوند و پنجره‌ها را بسته نگه دارند.
گزارش شاهدان عینی حاکی از آن است که یکی از سازه‌ های پالایشگاه اکسون موبیل دچار صدمه جدی شده و هوای اطراف این پالایشگاه مملوء از گوگرد و مواد شیمیایی است.

اداره روابط صنعتی کالیفرنیا نیز که مسائل ایمنی محیط کار صنعتی را بررسی می‌کند با صدور دستوری از اکسون موبیل خواست تا واحد مرکزی تولید گازوئیل خود را که روزانه ١٠٠ هزار بشکه ظرفیت دارد، تا پایان تحقیقات تعطیل کند.
به گفته این اداره، تعطیلی واحد تولید گازوئیل اکسون موبیل ممکن است تا شش ماه به طول انجامد.

مجموع ظرفیت این پالایشگاه اکسون موبیل ١۵۵ هزار بشکه در روز است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi