پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

توافق گازی روسیه و مجارستان

نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که مسکو و بوداپست به توافق سیاسی درباره ترانزیت گاز روسیه به مجارستان دست یافتند. به گزارش خبرگزاری رویترز از بوداپست، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز سه شنبه (٢٨ بهمن ماه) پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت دو کشور به یک قرارداد سیاسی درباره ترانزیت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11523
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۱۷
نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که مسکو و بوداپست به توافق سیاسی درباره ترانزیت گاز روسیه به مجارستان دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بوداپست، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز سه شنبه (٢٨ بهمن ماه) پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت دو کشور به یک قرارداد سیاسی درباره ترانزیت گاز روسیه به مجارستان دست یافته اند.

قرارداد بلندمدت عرضه گاز روسیه به مجارستان امسال منقضی می شود، اما اوربان گفت که بر اساس توافق جدیدی که روز سه شنبه به دست آمد، مجارستان به گاز خریداری شده، اما استفاده نشده در قرارداد موجود دسترسی خواهد داشت.

وی در یک کنفرانس خبری مشترک با پوتین گفت: مشکل این قرارداد گازی حل شده و تنها مسائل فنی آن باقی مانده است.

اوربان اعلام کرد که یک توافقنامه سیاسی امضا شده است که بر اساس آن امکان استفاده از گاز خریداری شده، اما استفاده نشده وجود دارد و بهای آن در زمان استفاده پرداخت خواهد شد.

پس از ساعتها مذاکره، پوتین و اوربان اعلام کردند که آنها به توافقی درباره تمدید قرارداد عرضه گاز روسیه به مجارستان دست یافته اند و تنها برخی موضوعهای فنی باقی مانده است که باید پیش از امضای این قرارداد حل و فصل شود.

اوربان نرخ گازی را که مجارستان به روسیه می پردازد، اعلام نکرد.

پوتین و اوربان همچنین از طرح لغو شده گازی ساوث استریم که برای ترانزیت گاز روسیه به اروپا بدون عبور از اوکراین طراحی شده بود، حمایت کردند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi