جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتصاب مدیر عامل جدید سابیک عربستان

هیئت مدیره شرکت صنایع عمومی عربستان (سابیک) با تعیین یوسف بن عبدالله البنیان به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت، موافقت کرد. به گزارش پایگاه خبری عربین بیزنس، یوسف بن عبدالله البنیان روز (یکشنبه ٢۶ بهمن ماه) به عنوان جانشین محمد الماضی مدیر عامل سابق بزرگترین شرکت پتروشیمی جهان (از نظر ارزش در بازار) منصوب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11513
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
هیئت مدیره شرکت صنایع عمومی عربستان (سابیک) با تعیین یوسف بن عبدالله البنیان به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت، موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری عربین بیزنس، یوسف بن عبدالله البنیان روز (یکشنبه ٢۶ بهمن ماه) به عنوان جانشین محمد الماضی مدیر عامل سابق بزرگترین شرکت پتروشیمی جهان (از نظر ارزش در بازار) منصوب شد.

حکم جانشینی البنیان در پی دستور سلطنتی سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان، برای انتصاب الماضی به عنوان رئیس موسسه صنایع عمومی نظامی عربستان با رتبه ممتاز، صادر شد.

هیئت مدیره سابیک، ضمن تشکر از خدمات محمد الماضی، از تلاش وی در زمان تصدی ریاست این شرکت قدردانی کرد.

البنیان تا پیش از دریافت حکم انتصاب جدید، علاوه بر عنوان معاونت مالی شرکت سابیک، وظیفه معاون مدیر عامل در بخش پتروشیمی، معاون مدیرعامل در منابع انسانی، مدیر عامل شرکت سابیک در آمریکا و مدیر عامل سابیک در آسیا و اقیانوسیه را بر عهده داشته است.

شرکت صنایع عمومی عربستان یکی از بزرگترین گروه‌های پتروشیمی جهان در گزارشی اعلام کرد که به دلیل سقوط قیمت جهانی نفت درآمد خالص این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته ٢٩ درصد کاهش یافته است.

این شرکت در سه ماهه منتهی به ٣١ دسامبر چهار میلیارد و ٣۶٠ میلیون ریال(یک میلیارد و ١۶٠ میلیون دلار) درآمدزایی داشته در حالیکه درآمد این شرکت در دوره مشابه سال قبل شش میلیارد و ١۶٠ میلیون ریال بود.

این درحالی است که فروش این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ١٠ درصد کاهش یافته و به ۴٣ میلیارد و ۴٠٠ میلیون ریال رسیده است.

واردات لوازم پزشکی و دارویی از آمریکا
دنبال کنید

سابیک، دلیل کاهش سود خالص این شرکت در سه ماه پایانی ٢٠١۴ نسبت به سال پیش را کاهش میانگین قیمت فروش فرآورده های پتروشیمی این شرکت عنوان کرد و افزود: هزینه پایین برخی از مواد اولیه موجب کاهش قیمت شده و این در حالیست که به دلیل افزایش حجم فرآورده های فروخته شده، هزینه فروش بالا رفته است.

سابیک در زمینه تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی، کود، بسپار و پلاستیک، همچنین استخراج معادن و فلزات، فعالیت می‌کند.

این شرکت هم‌ اکنون پس از شرکتهای باسف آلمان، سینوپک چین، اکسون‌موبیل آمریکا و شرکت آمریکایی داو کمیکالز، به‌عنوان پنجمین تولیدکننده مواد شیمیایی جهان شناخته می‌شود

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi