دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

طرح «ایجاد شبکه منسجم آماری در کشور» تهیه می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: از تهیه طرحی در زمینه ایجاد یک شبکه منسجم آماری در کشور خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111884
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۱

کرونا :

طرح «ایجاد شبکه منسجم آماری در کشور» تهیه می شود
محبی نجم آبادی

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، از تهیه طرحی در مجلس، در زمینه ایجاد یک شبکه منسجم آماری در کشور خبر داد. متاسفانه ما گاها با آمار و اطلاعات متفاوتی در کشور مواجه هستیم که این مسئله برخی از تصمیم گیری‌ها را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم «سبزوار، جوین و جغتای» در مجلس دوازدهم تاکید کرد:در حال حاضر مراکز متعددی در زمینه اطلاعات و آمار در کشور وجود دارند که باید منسجم و یکدست شوند.

نجم آبادی در ادامه با بیان اینکه اطلاعات و آمارها در موضوعات مختلف کشور باید از سوی یک مرجع معتبر منتشر شوند، بیان کرد: اطلاعات و آمار در موضوعات مختلف اعم از اجتماعی و اقتصادی همگی باید از یک مرجع صادر شود. بنابراین در قالب ایجاد یک شبکه منسجم آماری سایر شبکه‌ها باید به این شبکه متصل شده و آمار اطلاعات خود را به این شبکه منتقل کند. از این رو  باید به گونه‌ای عمل کنیم که یک مرجع مشخص آماری در کشور در موضوعات مختلف شکل گیرد.

وی تاکید کرد: قطعاً ایجاد یک شبکه منسجم آماری در کشور می‌تواند تناقضات در انتشار برخی از آمارها به ویژه آمارهای اقتصادی را از بین ببرد. از سوی دیگر ایجاد این شبکه منسجم آماری می‌تواند دقت در تهیه این آمارها بالا ببرد.

نجم آبادی تاکید کرد: ضرورت دارد در راستای چکش کاری‌هایی لازم در راستای تهیه این طرح، کمیته آمار در کمیسیون برنامه  و بودجه تشکیل شده و مباحث در این کمیسیون مورد پیگیری قرار گیرد. ایجاد شبکه منسجم آماری  در معاونت ریاست جمهوری تعریف پیگیری شود تا ما بتوانیم آمار و اطلاعات دقیقی برای رجوع به برخی از مسائل داشته باشیم./

پیگیری جهت ایجاد رشته های جدید در مجتمع آموزشی سلامت محلات
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi