یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

عبور از ناترازی انرژی با کدام تاکتیک؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: به یقین با هزینه تنها بخشی از بودجه تولید انرژی در پالایشگاه‌ها در بخش بهینه‌سازی می‌توان به اندازه پول هزینه شده در فازهای مختلف پارس جنوبی انرژی صرفه‌جویی کرد و در نتیجه ناترازی را کاهش داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111881
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۰۰

کرونا :

عبور از ناترازی انرژی با کدام تاکتیک؟

عبدالحسین همتی سراپرده در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به موضوعات اقتصادی که مجلس دوازدهم باید در اولویت‌کاری خود قرار دهد، گفت: اگرچه وزارتخانه‌های نفت و نیرو بیشتر متولی تولید انرژی هستند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی در فازهای مختلف پارس جنوبی برای تولید بیشتر انرژی می‌شود اما با صرف تنها بخشی از این بودجه در بخش بهینه‌سازی می‌توان به اندازه پول هزینه شده در فازهای مختلف پارس جنوبی انرژی صرفه‌جویی کرد و در نتیجه ناترازی را کاهش داد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نداشتن متولی مشخص برای بهینه‌سازی مصرف در کشور، افزود: البته براساس قانون برنامه هفتم توسعه باید معاونت بهینه‌سازی انرژی ریاست جمهوری لحاظ شود تا با داشتن متولی مشخص در این حوزه اقدامات اساسی انجام داد.

وی ادامه داد: همچنین اجرای قوانین مرتبط با استانداردسازی ساختمان‌ها با هدف جلوگیری از هدررفت انرژی با کمک گرفتن از بخش خصوصی می‌تواند به کاهش ناترازی کمک شایانی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از انرژی در مسیر انتقال تا قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده هدر می‌رود و دیگر مردم در این زمینه مقصر نیستند، بنابراین اصلاح سیستم انتقال نیز می‌تواند ناترازی را کاهش دهد، بنابراین صرفا افزایش تولید که هزینه بالای دارد راهکار کاهش ناترازی نیست./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi