سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

رأی مردم به بهترین شکل صیانت می‌شود/ مشارکت در حال افزایش است

محمد رشیدی با اشاره به اینکه شیوه برگزاری انتخابات در کشور ما به‌گونه‌ای است که دستگاه‌های نظارتی متعدد بر سلامت فرایند اجرای انتخابات نظارت دارند، عنوان کرد: رأی در مقابل منظر مردم به صندوق انداخته می‌شود و در مقابل منظر مردم هم شمارش می‌شود؛ لذا احتمال اینکه خدایی ناکرده تخلف در آن صورت بگیرید، نزدیک به صفر است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111719
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

کرونا :

رأی مردم به بهترین شکل صیانت می‌شود/ مشارکت در حال افزایش است

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت حضور مردم پای صندوق‌های رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از همان ساعات اولیه آغاز رأی‌گیری پرشور خواند و گفت: از آنجا که در فصل تابستان هستیم و در بیشتر شهرهای کشور به رغم گرما، مشارکت نسبت به دوره‌های قبل بیشتر بوده است؛ به نظر می‌رسد در بعدازظهر و غروب و ساعات پایانی امروز مشارکت افزایش یابد. همچنین  پیش‌بینی می‌شود آمار مشارکت در انتخابات این دوره بیش از دوره‌ قبل بشود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی و اجرایی بر فرایند اجرای انتخابات، تصریح کرد: شیوه برگزاری انتخابات در کشور ما به‌گونه‌ای است که دستگاه‌های نظارتی متعدد در محل اخذ رای حضور دارند. از طرفی این خود مردم از اقشار مختلف پای صندوق‌های رأی هستند و رأی مردم را اخذ می‌کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه شورای نگهبان، وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بر شیوه اخذ رای و اجرای فرایند انتخابات نظارت می‌کنند، اضافه کرد: در هر حال رأی در مقابل چشم مردم به صندوق انداخته می‌شود و در مقابل چشم مردم هم شمارش می‌شود؛ لذا احتمال اینکه خدای ناکرده تخلف در آن صورت بگیرید، نزدیک به صفر است.

رشیدی با اشاره به تجربه برگزاری موفق چندین دوره انتخابات در کشور، اضافه کرد: در دوره‌های قبل هم ما انتخابات برگزار کردیم؛ افراد مختلف با سلایق مختلف پس از تأیید شورای نگهبان در فرایند انتخابات وارد شده و با رأی مردم انتخاب شدند.

۶۰۰ لیتر در ثانیه آب به همدان خواهد رسید/آب موجود در سداکباتان مرده و قابل استفاده نیست
دنبال کنید

وی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی به رأی مردم احترام می‌گذارد و رأی مردم را ملاک و میزان قرار می‌دهد؛ تصریح کرد: لذا از جهت صیانت رأی مردم نگرانی نیست؛ امیدواریم مشارکت حداکثری شکل بگیرد و هر کدام از نامزدها هم که موفق به کسب بیشترین آرای مردم می‌شود، در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری و قوانین کشور، به‌ویژه قانون اساسی کشور کار خود را آغاز کند و به انجام برساند.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان با اشاره به نقش نظارتی قوه مققنه، عنوان کرد: مجلس هم که وظیفه نظارت و پاسخگو کردن همه دولت‌ها را دارد، در خدمت مردم و در مسیر تعامل با دولت چهاردهم است./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi