سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

رای‌گیری در هیچ کشوری به پایان نرسیده است/ تنها با کارت ملی و شناسنامه می‌توان رای داد

سخنگوی شورای نگهبان با یادآوری اینکه تنها با کارت ملی و شناسنامه می‌توان رای داد، گفت: رای‌گیری در هیچ کشوری به پایان نرسیده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111716
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

کرونا :

رای‌گیری در هیچ کشوری به پایان نرسیده است/ تنها با کارت ملی و شناسنامه می‌توان رای داد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان بعدازظهر امروز (جمعه ۸ تیرماه) در خصوص فرآیند انتخابات، گفت: روند امور از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده و همه چیز براساس زمان‌بندی و هماهنگی‌های انجام شده در حال طی شدن است.

وی اظهار کرد: مردم از طریق سامانه مردم‌ناظر این امکان را دارند که اگر مشکلی یا تخلفی مشاهده کردند، آن را به ما گزارش بدهند.

طحان نظیف افزود: همچنین ۶ کارگروه در این ستاد وظیفه دارند هر گزارشی را که از این سامانه دریافت کردند، مورد پیگیری قرار بدهند.

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد که تاکنون مورد خاصی نبوده است. موارد جزئی هم که به این کارگروه‌ها ارجاع داده شده، مرتفع شده است.

وی بیان کرد: نمایندگان محترم نامزد‌ها نیز در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات حضور دارند تا از نزدیک در جریان امور باشند. اگر نکته‌ای به آن‌ها منتقل شود و ابهام و مساله‌ای باشد، بدون واسطه و مستقیم با ما در میان خواهند گذاشت و پیگیری خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: فرآیند‌ها به خوبی در حال طی شدن است و با مساله خاصی مواجه نیستیم.

طحان نظیف در ادامه اظهار کرد: هر انتخاباتی بر اساس قانون خاص خودش، فرآیندهایش رقم می‌خورد؛ در کشور ما هر انتخاباتی اعم از انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی، قانون خاص خودش را دارد.

وی افزود: در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵ مدرک شناسنامه، کارت ملی، گواهی‌نامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه برای احراز هویت به رسمیت شناخته شده اما در قانون انتخابات ریاست جمهوری تنها دو مدرک شناسنامه و کارت ملی ذکر شده است؛ البته ایرانیان خارج از کشور برابر قانون می‌توانند با گذرنامه نیز رای بدهند.

طالقان ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیارغنی دارد
دنبال کنید

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، ۸۵ درصد مردم با کارت ملی احراز هویت شدند و رای دادند. حدود ۱۱ درصد نیز با شناسنامه و مابقی با سایر مدارک رای دادند.

طحان نظیف در خصوص صندوق‌های آرای خارج از کشور، گفت: فرآیند اخذ رای در خارج از کشور در حال انجام است و با هماهنگی‌هایی که انجام شده با مشکلی مواجه نیستیم.

وی این نکته را هم متذکر شد که آمار و ارقامی که درباره صندوق‌های خارج از کشور بیان می‌شود فاقد اعتبار است؛ چراکه تاکنون فرآیند اخذ رای به پایان نرسیده و همچنان در حال رای‌گیری هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: پس از اتمام فرآیند رای‌گیری، شمارش آراء آغاز خواهد شد و مراحل بعدی آن یعنی تجمیع آرا هم سپری خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi