شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

تاثیر عملکردی بانک‌های خصوصی در رشد نقدینگی/ بانک مرکزی در مواجهه با تخلفات بانکی اختیارات لازم را دارد

نماینده مردم تهران ری،شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در شرایط فعلی بلای جان اقتصاد کشور شده اند، گفت: همچنین این بانک‌ها به افزایش نقدینگی دامن زده و موجب رشد نقدینگی فزاینده در عرصه اقتصادی کشور شده‌اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111629
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۴

کرونا :

تاثیر عملکردی بانک‌های خصوصی در رشد نقدینگی/ بانک مرکزی در مواجهه با تخلفات بانکی اختیارات لازم را دارد
سراج

محمد سراج در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به تاثیر فعالیت بانک‌های خصوصی در رشد نقدینگی، گفت: به واقع فعالیت بانک‌های خصوصی در رشد نقدینگی نقش داشته و با این حال قوانین جدید در حوزه فعالیت بانک مرکزی هم به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و از هفدهم خرداد ماه مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع اصلاحات قانون نظام بانکداری تلاش داشته تا وظایف و عملکرد بانک مرکزی را در مسیر درستی قرار دهد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام بانکی به بانک مرکزی در مواجهه با تخلفات بانکی اختیارات لازم را اعطا کرده است، ادامه داد: این در حالی است که پیش از این بانک مرکزی اختیارات لازم برای برخورد با بانک‌های متخلف را در اختیار نداشت.

وی با اشاره به اعطای مجوز به فعالیت برخی از بانک‌های خصوصی در کشور ادامه داد: این بانک‌ها در عرصه پولی و مالی کشور ورود پیدا کرده و به هیچ وجه خودشان را نظارت پذیر نمی‌دانند و همواره این رویکرد را در پیش گرفتتند که با منابع خود هرجور که خواستند برخورد کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی در شرایط فعلی بلای جان اقتصاد کشور شده اند، ادامه داد: همچنین این بانک‌ها به افزایش نقدینگی دامن زده و موجب رشد نقدینگی فزاینده در عرصه اقتصاد کشور شده‌اند.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت شهید رئیسی برای اصلاح قوانین پولی و بانکی در مجلس یازدهم ادامه داد: پیرو تصویب قوانین مربوطه، بانک مرکزی به ریل اصلی فعالیت‌های خود بازگردانده شده و نظارتش بر بانک‌های خصوصی تقویت شده است.

هشداری درباره ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان
دنبال کنید

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم بر اساس قوانین مصوب، بانک مرکزی بتواند نظارت و کنترل خود را بر بانک‌های خصوصی افزایش دهد، تا دیگر این بانکها به خلق پول دامن نزنند.

وی تاکید کرد نباید شرایط بدین نحو باشد که بانک‌های خصوصی منابع خودشان را در هر جایی که دلشان خواست هزینه کنند و زمانی که مردم برای دریافت تسهیلات به این بانک‌ها مراجعه می‌کنند،از توجه به نیازهای مردم امتناع کنند. این شرایط شرایط مناسبی نیست و حتماً باید جلوی آن را گرفته شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi