شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

اجازه ندهید تاخیر 5 ماهه در پرداخت مطالبات گندمکاران تکرار شود

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از تاخیر به وجود آمده در پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: سال گذشته تامین ۶۰ هزار میلیارد تومان کسری مطالبات گندمکاران ۵ ماه زمان برد، اجازه ندهید در سال جاری این اتفاق تکرار شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111494
تاریخ انتشار : شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۴

کرونا :

اجازه ندهید تاخیر 5 ماهه در پرداخت مطالبات گندمکاران تکرار شود

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا زندیان در نشست  علنی امروز (شنبه، ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد در مورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی، گفت: جایگاه قانونی وزارت امور اقتصاد و دارایی در عین نظارت بر تمام اقتصاد کشور و اجرای سیاست های پولی و بانکی تامین مالی دستگاه ها نیز می باشد چرا از بهمن ۱۴۰۲ اکثر بانک ها از پرداخت وام های خرد خودداری می کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم در استان ها و در دهک های پایین به این وام های خرد برای رفع نیازهای ضروری نیاز دارند، ادامه داد: افرادی هستند که از بهمن ماه سال گذشته در بانک های ملی، ملت، کشاورزی و صادرات سپرده گذاری کردند اما به آن ها وام پرداخت نمی شود.

وی ادامه داد: در نشست با مدیران عامل بانک ها آن ها حرف از تعامل و پرداخت تسهیلات می زنند اما در عمل روسای بانک ها در شهرستان ها عمل نمی کنند و آن ها دولت جدایی هستند که به سیاست های بانک مرکزی عمل نمی کنند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، عنوان کرد: قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم جای سوال دارد و هزینه کشاورزان را تامین نمی کند اما این مبلغ نیز به موقع پرداخت نمی شود و سال گذشته پرداخت مطالبات گندمکاران ۵ ماه طول کشید. کشاورزان استان کردستان نتوانستند پول گندم خود را دریافت کنند در حالی که به همه عوامل تولید بدهکار هستند و باید نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

سرو 2770 ساله لار باشت کم از سرو ابرکوه ندارد/مسئولان به خواب نروند +سند
دنبال کنید

وی با تاکید بر اینکه علیرغم ماندن ۵ ماهه پول گندمکاران در بانک کشاورزی به آن ها تسهیلاتی پرداخت نشد و خسارتی نیز دریافت نکردند، عنوان کرد: رئیس سازمان امور مالیاتی در نشستی دستور داد مشکلات مودیان استان کردستان و شهرستان بیجار برطرف شود، تا حدودی کار انجام شد اما نتیجه ای نداشت و اصناف بیجار با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

زندیان تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ همت برای خرید گندم مدنظر قرار گرفته بود در حالی که به میزان ۱۴۰ هزار میلیارد تومان گندم خریداری کرده بودید، ۵ ماه طول کشید تا بتوانیم ۶۰ هزار میلیارد تومان کسری را تامین کنید، اجازه ندهید در سال جاری که میزان برداشت گندم مناسب است اتفاقات سال گذشته تکرار شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi