جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتمام پروژه بیمارستان بوکان در سال آینده

فرماندار بوکان گفت: پروژه احداث بیمارستان ۱۵۳ تختخوابی بوکان در دستور کار مدیران این شهر قرار دارد و سال ۹۴ به اتمام می‌رسد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11048
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۹:۱۶

جمال خسروی  اظهار داشت: در شهرستان بوکان یک باب بیمارستان با ۱۳۶ تخت فعال وجود دارد که مساحت زمین بیمارستان ۱۱ هکتار و مساحت زیر بنای کل بیمارستان ۱۱۰ هزار متر مربع است و در این باره سرانه تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت در این شهرستان معادل ۰،۶ تخت بوده و برای همین، پروژه احداث بیمارستان ۱۵۳ تختخوابی بوکان در دست اجرا است.

فرماندار بوکان افزود: در صورت بهره‌برداری از این پروژه در سال آینده و با فرض ثبات جمعیت شهرستان، شاخص تخت به ازای هر یک هزار نفر جمعیت شهرستان به ۱،۷ تخت می‌رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامشخص دستگاه سی تی اسکن موجود در بیمارستان بوکان، دانشگاه علوم پزشکی استان از اخذ مجوز برای خرید یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایزی که سه برابر دستگاه فعلی سی‌تی‌اسکن بوکان کارایی دارد موافقت کرده است.

فرماندار بوکان با اشاره به تعداد مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: هم اکنون ۱۶ باب مرکز بهداشتی و درمانی، ۹ باب مرکز بهداشتی شهری و ۷ باب مرکز بهداشتی روستایی در این شهرستان وجود داشته و از سوی دیگر ۶۳ واحد خانه بهداشت در مناطق روستایی شهرستان فعال است.

اتمام پروژه بیمارستان بوکان در سال آینده 1

خسروی تصریح کرد: تعداد خانه‌های بهداشت در دست احداث این شهرستان ۹ باب شامل روستاهای لگز، ساریقامیش، قره گل، حاجی لک، پاشبلاغ، سلامت،ینگیجه و یکشوه با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد و خانه بهداشت ناچیت در مرحله پیکنی است و علاوه بر آن، خانه بهداشت روستا‌های غوث‌آباد دارای مجوز تخریب هستند.

وی با بیان اینکه ۵ درصد پزشکان عمومی ۲،۸ درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص و ۵،۷ درصد پیرا پزشکان استان در شهرستان بوکان مستقر هستند افزود: در این شهرستان به ازای هر تخت بیمارستانی ۴ پیراپزشک وجود دارد که در مقایسه با سرانه استان عدد بزرگتری را نشان می‌دهد.

تولید هندوانه هایی عجیب در قلعه‌گنج +عکس
دنبال کنید

فرماندار بوکان گفت: در سال ۱۳۹۳ به طور متوسط به ازای هر یک هزار نفر جمعیت شهرستان ۰،۳ نفر پزشک عمومی و در برابر هر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۱،۶ نفر پزشک متخصص وجود داشت بنابراین شاخص اخیر نشان دهنده کمبود محسوس پزشک متخصص در شهرستان است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi