سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرنگار سعید مخدومی

ماجرای واگذاری پر ابهام رشت الکتریک و بیکار شدن 1200 کارگر

ماجرای واگذاری پر ابهام رشت الکتریک و بیکار شدن ۱۲۰۰ کارگر شرکت رشت الکتریک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تحت مدیریت سازمان بازنشستگی کشور بود که در راستای اصل ۴۴ قانون خصوصی‌سازی واگذار شد، اما عدم توجه به قانون و روند نادرست در واگذاری، باعث تعطیلی این شرکت شد. شرکت رشت الکتریک در سال ۸۲ طی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84130
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

کرونا :

خبرنگار سعید مخدومی

ماجرای واگذاری پر ابهام رشت الکتریک و بیکار شدن 1200 کارگر

ماجرای واگذاری پر ابهام رشت الکتریک و بیکار شدن ۱۲۰۰ کارگر

شرکت رشت الکتریک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تحت مدیریت سازمان بازنشستگی کشور بود که در راستای اصل ۴۴ قانون خصوصی‌سازی واگذار شد، اما عدم توجه به قانون و روند نادرست در واگذاری، باعث تعطیلی این شرکت شد. شرکت رشت الکتریک در سال ۸۲ طی قراردادی، به صورت اقساطی و براساس برخی شنیده‌ها در اختیار همسران و نزدیکان برخی شخصیت‌های سیاسی قرار گرفت.

براساس آنچه منتشر شده این شرکت با ۱۲ هکتار زمین و تجهیزات و نیروی انسانی به قیمت ۱ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومانی در اختیار خریداران قرار گرفت.

هنوز مدت زیادی از واگذاری این شرکت نگذشته بود که خریداران اقدام به فروش تجهیزات و ماشین آلات شرکت کردند که این موضوع باعث بیکاری کارگران شرکت شد و شرکتی که قرار بود بعد از واگذاری به بهترین نحوه در جهت تولید و بهره‌وری اداره شود، به تعطیلی کشیده شد و سرنوشت این شرکت پس از واگذاری این بود که به جای توسعه تولید تمامی تجهیزات شرکت فروخته و شرکت هم تعطیل شد. این روز‌ها در کنار کارگران بیکار شده، برخی از اهالی منطقه هم وجود دارند که از سهام‌داران شرکت بوده‌ و حالا با تعطیلی این واحد تولیدی با مالباختگی اموال و دارایی خود مواجه شده اند.

“سیدعلی آقازاده، نماینده مردم شهررشت در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدیدی که از شرکت رشت الکتریک داشت، در خصوص تعهدات خریداران برای احداث این شرکت در حاشیه شهر عنوان کرده بود: رشت الکتریک را به بهانه‌های مختلف به ویژه اینکه داخل شهر است و باید به حاشیه شهر یا شهر صنعتی انتقال پیدا کند، خریداری کردند و چند ماه بصورت صوری و موقت چند نفر مشغول به کار شدند.

پیام تبریک دکتر قالیباف به همتایان خود در کشورهای حوزه تمدنی نوروز
دنبال کنید

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه شرکت به عده‌ای افراد نااهل و ناشایست واگذار شده، می‌افزاید: رشت الکتریک شرکتی تخصصی بود که تولیداتش بخشی از نیاز کشور را تامین می‌کرد؛ اما پس از ثبت سند، شروع به تخریب و فروش اموال شرکت کردند.”

 

نویسنده:خبرنگار سعید مخدومی

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi