سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نان بی‌کیفیت سر سفره لیککی‌ها

به گزارش کرونا از بهمئی، در سالهای اخیر هر قدر قیمت نان  بالاتر رفته، کیفیت و حجم آن نیز به همان نسبت در لیکک کاهش یافته و صدای شهروندان را درآورده است.  نان بی‌کیفیت همچنان مهمان سفره‌های مردم شهر لیکک است، تهیه نان مرغوب و با کیفیت از مهمترین مطالبات و خواسته‌های مردم منطقه است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 78994
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

نان بی‌کیفیت سر سفره  لیککی‌ها

به گزارش کرونا از بهمئی، در سالهای اخیر هر قدر قیمت نان  بالاتر رفته، کیفیت و حجم آن نیز به همان نسبت در لیکک کاهش یافته و صدای شهروندان را درآورده است.

 نان بی‌کیفیت همچنان مهمان سفره‌های مردم شهر لیکک است، تهیه نان مرغوب و با کیفیت از مهمترین مطالبات و خواسته‌های مردم منطقه است.

کیفیت نامطلوب نان به یک معضل تمام‌نشدنی تبدیل‌ شده، مردم از کیفیت این ماده غذایی رضایت خوبی ندارند و این بی‌کیفیتی نان همواره سبب اعتراض شهروندان و برخی از مسئولان شده است.

قرار شد با اضافه کردن قیمت نان از میزان ضایعات آن کاسته شود اما با این کیفیت پایین نان در شهر ما ضایعات همچنان به قوت خود باقی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی در خصوص کیفیت پایین نان در این شهرستان گفت: از دلایل مهم کیفیت پایین نان در شهر لیکک، عدم توجه به اصول پخت نان و دلیل مهم تر عدم رعایت وزن چانه نان می‌توان اشاره کرد که نقش مهمی در این بی‌کیفیتی ایفا می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: خبازی‌ها از کیفیت آرد در شهرستان بهمئی گله‌مند هستند و البته تاحدودی این گله‌مندی مورد تایید است اما می‌توان با رعایت اصول صحیح پخت نان همین آرد را با کیفیت مطلوب پخت کرد. 

اکبر زکی نژاد افزود : با برگزاری کلاس های آموزشی برای خبازان سعی در ارتقا دانش پخت و‌ در نهایت کیفیت نان را‌ در شهرستان بهمئی داریم که امیدوار هستیم این کلاس‌ها نتیجه بخش باشند.

در ادامه یکی از نانوایان در خصوص کیفیت پایین نان در لیکک اظهار داشت: از عوامل  کیفیت پائین نان ، عدم رقابت در بین خبازی‌ها است.

جای خالی 2 موقوفه در کهگیلویه و بویراحمد و 2 سرمایه‌گذاری اشتغال‌زا توسط اوقاف
دنبال کنید

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر نانوایی سهمیه ۲۰۰ آرد به صورت میانگین در طول ماه را دارد ، لذا رقابت برای کیفیت نان معنایی ندارد و‌ اگر مشتری برای پخت نان نداشته باشد آرد را به صورت آزاد به فروش می‌رساند.

این نانوا اذعان داشت: سهمیه آرد باید به شیوه‌ای باشد که هر نانوایی پخت بیشتری دارد سهمیه آرد بیشتری و بلعکس آن باشد که با این روش هم آرد به صورت آزاد به فروش نمی‌رسد و هم حس رقابت در بین نانوایی داران افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi