سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمع‌آوری 48 ماینر در کهگیلویه و بویراحمد/اعلام 3 راه گزارش و جایزه 20 میلیون تومانی

به گزارش کرونا از یاسوج جمال معتمدی زاده در نشست مبارزه با رمز ارزهای غیر مجاز گفت: متاسفانه برخی برای سودجویی شخصی اقدام به استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج رمز ارز می کنند که خسارات فراوانی برای شبکه های برق رسانی و بیت المال به دنبال دارد. وی با بیان اینکه در سالجاری تاکنون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74100
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

جمع‌آوری 48 ماینر در کهگیلویه و بویراحمد/اعلام 3 راه گزارش و جایزه 20 میلیون تومانی

به گزارش کرونا از یاسوج جمال معتمدی زاده در نشست مبارزه با رمز ارزهای غیر مجاز گفت: متاسفانه برخی برای سودجویی شخصی اقدام به استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج رمز ارز می کنند که خسارات فراوانی برای شبکه های برق رسانی و بیت المال به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در سالجاری تاکنون ۴۸ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در شهرستان های گچساران و بویراحمد این استان کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: توان مصرفی دستگاه های کشف شده بیش از ۱۰۰ کیلووات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، خسارات وارده ریالی این دستگاه ها به شبکه های توزیع نیروی برق را سه میلیارد ریال معادل ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

معتمدی زاده تاکید کرد که مبارزه با پدیده شوم دستگاه های استخراج کننده رمزا رز غیرمجازها در استان کهگیلویه و بویراحمد شدت می گیرد و به طور حتم بر اساس قانون، با متخلفین برخورد قاطع قضایی می شود.

وی در خصوص نحوه معرفی و پاداشی که به گزارش دهندگان اختصاص می‌یابد نیز خاطرنشان کرد: سه راهکار برای ارائه اطلاعات این مراکز وجود دارد که شامل درج اطلاعات مراکز مورد اشاره در سامانه اینترنتی شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat اعلام از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به واحد حراست شرکت برق محل زندگی خود است.

معتمدی زاده گفت: اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت کاملا محرمانه نزد وزارت نیرو حفظ می‌شود و به گزارش‌هایی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز شود، تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

طبخ و توزیع ۷۲ دیگ غذای نذری همزمان با روز عاشورا در گچساران
دنبال کنید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مجازات حبس و قطع دائم و جمع آوری انشعاب برق و یا گاز محل وقوع استخراج غیرمجاز رمز ارز برای کسانی که به کار خلاف خود ادامه دهند در نظر گرفته شده است.

معتمدی زاده با بیان این که استخراج غیرمجاز رمز ارز قاچاق سوخت است، ادامه داد: همانند سوخت که اختلاف قیمت در داخل و خارج از کشور به ایجاد پدیده قاچاق سوخت در مرزها می‌انجامد در برق نیز اختلاف به شدت معنادار نرخ برق در ایران و سایر کشورها به رواج پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارز منجر شده است.

وی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، حدود ۱۰ درصد کسری پیش بینی شده برای گاز در کشور در زمستان امسال نیز ناشی از فعالیت استخراج غیرمجاز رمز ارز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تامین برق رمز ارزها نسبت به قیمت برق در ایران با کشورهای دیگر یک بیستم و در مواردی حتی تا یک هشتادم می رسد که همین موضوع، استخراج غیرمجاز رمزارز در ایران را شدت بخشیده و مبارزه با آن را سخت تر کرده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi