سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

درد دل جوانان با امام جمعه/ رفع بیکاری و ایجاد فضای ورزشی مهمترین درخواست جوانان چاروسا

به گزارش کرونا از چاروسا، به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان نشست امام جمعه با تعدادی از جوانان بخش چاروسا برگزار شد. حجت‌الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست گفت: در کنار هر نبی و رسول و حجتی در طول تاریخ اگر پیروزی و موفقیت بود به برکت حضور جوانان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 71100
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

کرونا :

درد دل جوانان با امام جمعه/ رفع بیکاری و ایجاد فضای ورزشی مهمترین درخواست جوانان چاروسا

به گزارش کرونا از چاروسا، به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان نشست امام جمعه با تعدادی از جوانان بخش چاروسا برگزار شد.

حجت‌الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست گفت: در کنار هر نبی و رسول و حجتی در طول تاریخ اگر پیروزی و موفقیت بود به برکت حضور جوانان بود انقلاب عظیم رسول خدا با یاری و همراهی جوانان انجام گرفت و و هر جا رسولی و نبی و حجتی موفق نشد به خاطر نبود جوانان و عدم حضور آنان بود اگر چه کربلا هنوز زنده است و برکت حضور و نقش آفرینی جوانان  است.

وی افزود: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هم به برکت حضور جوانان در همراهی امام راحل  پیروز شد و انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به شدت تحقیر شده و به شدت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت؛ در گام نخست، رژیم ننگین و سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده‌ی ملی را که جان‌مایه پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریت کشور وارد کرد؛ آنگاه جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه مدیریت کرد؛ روحیه و باور “ما می‌توانیم” را به همگان منتقل کرد.

صلواتی با بیان اینکه به برکت تحریم دشمنان، اتکا به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد تصریح کرد: بعد از امام راحل رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب ایران با همین جوانان توانستند این انقلاب را از همه توطئه ها و طوفان ها و نقشه های دشمن حفظ کند و از خطرات  و آفات آن را نگه دارند و این انقلاب سرانجام با رهبری رهبر معظم انقلاب و همت همین جوانان به دست حضرت بقیه الله العظم منتقل می شود.

افزایش مبتلایان به تب مالت در سایه کشتارهای غیرمجاز دام در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

خطیب جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: امروز نائب امام زمان همه ما را به جهاد تبیین فرا می‌خوانند هم در بیانیه گام دوم و هم در جهاد تبیین امید رهبر معظم انقلاب به جوانان است و امروز ما باید مثل جوانان هشت سال دفاع مقدس در این جهاد عظیم تبیین شرکت کنیم بالاخص با تقویت سنگر، مسجد و حضور مداوم در مسجد و همراهی با امام جماعت و جذب جوانان به مسجد و پاسخگویی به شبهات و مسائل آنان محله و روستا و شهر خودمان را آباد کنیم در جهاد تبیین هدف تربیت است و ما باید بتوانیم برای انقلاب و نظام اسلامی و مکتب شهید سلیمانی و دین مقدس اسلام و برای سربازی ولایت و نهایتاً برای ظهور حضرت بقیه الله کادرسازی کنیم باید بتوانیم فرهنگ سازی کنیم جهت رفع مسائل و مشکلات جوانان و ازدواج آسان را فرهنگ سازی کنیم.

در ادامه هر یک از جوانان به مشکلات خود در منطقه و شرایط امروز کشور اشاره کردند که مهمترین این مشکلات، نبود زیرساخت های شهری، اختصاص ندادن تسهیلات از سوی بنیادهایی همچون علوی و برکت به جوانان شهر قلعه رئیسی و نبود امکانات ورزشی و بیکاری در بین جوانان بود.

در پایان امام‌جمعه بخش چاروسا با بیان این که از بیان نقطه نظرات همه شما تقدیر و تشکر می‌کنیم گفت: امید است بتوانیم با همفکری و همراهی همدیگر در جهت تحقق بیانیه گام دوم و جهاد تبیین در محله ها و روستاها و شهرمان اقدام نمایم.

وی افزود: در بخش چاروسا ۶۰ مسجد وجود دارد و تنها در شش مسجد نماز جماعت برقرار است که برای فعال کردن مسجد باید همه ارکان مسجد از جمله پایگاه بسیج و هیئت مذهبی و کانون فرهنگی و هنری هیئت امنا و گروه‌های جهادی و دهیاران و مسئولان و فرهنگیان و معلمان به رسالت و وظایف خودشان عمل کنند تا شاهد تحقق مسجد تراز انقلاب اسلامی باشیم. باید طرح منزل مدرسه مسجد به عنوان اولویت آموزش و پرورش و علما و روحانیت و اولیا و پدر و مادر به عنوان یک ضرورت اجرا شود.

خروش مردم بام نفتی ایران «گچساران» در ۲۲ بهمن + فیلم و تصاویر
دنبال کنید

صلواتی در پایان گفت: وقتی در روستایی امام جماعت حضور دارد رسالت اصلی امام جماعت این است که به عنوان یک مبارز در مقابله با آفت ها و آسیب‌ها در حوزه استحفاظی خود باشد و محله را به سمت فضائل و خوبی ها و ارزش ها و معروف ها هدایت کند مردم هم باید طلبه و روحانی محله و روستا را یاری کنند امام روستا با یک باید شناسنامه محله و روستای خود را تدوین و متناسب با آسیب‌ها و ظرفیت ها و با مشورت با جوانان و نخبگان برنامه ریزی کند و با اجرای برنامه های فرهنگی عمیق و معرفتی مردم را و جوانان را بیمه کند.

در پایان این نشست از جوانان با اهداء یک جلد قرآن کریم تجلیل شد.

درد دل جوانان با امام جمعه/ رفع بیکاری و ایجاد فضای ورزشی مهمترین درخواست جوانان چاروسا 5

درد دل جوانان با امام جمعه/ رفع بیکاری و ایجاد فضای ورزشی مهمترین درخواست جوانان چاروسا 6درد دل جوانان با امام جمعه/ رفع بیکاری و ایجاد فضای ورزشی مهمترین درخواست جوانان چاروسا 7

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi