سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش متوالی قیمت نفت با بررسی بازار نفت و گاز و پتروشیمی

به نقل از سایت اخبار بازار نفت و گاز، قیمت نفت برای ششمین هفته متوالی کاهش یافت و طولانی‌ترین دوره کاهش هفتگی از سال ۲۰۱۸ را رقم زد، زیرا نوع Omicron بازارها را تکان داد و اوپک پلاس همچنان به افزایش عرضه خود ادامه می‌دهد. معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت این هفته ۲٫۸ درصد کاهش یافت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66657
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

کرونا :

کاهش متوالی قیمت نفت با بررسی بازار نفت و گاز و پتروشیمی

به نقل از سایت اخبار بازار نفت و گاز، قیمت نفت برای ششمین هفته متوالی کاهش یافت و طولانی‌ترین دوره کاهش هفتگی از سال ۲۰۱۸ را رقم زد، زیرا نوع Omicron بازارها را تکان داد و اوپک پلاس همچنان به افزایش عرضه خود ادامه می‌دهد.

معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت این هفته ۲٫۸ درصد کاهش یافت. گسترش نوع omicron باعث نگرانی سرمایه گذاران در مورد هر گونه ضربه احتمالی به تقاضا شده است زیرا ایالات متحده حداقل شش ایالت را گزارش کرده است که موارد ابتلا را گزارش کرده است. موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آفریقای جنوبی از روز سه شنبه تقریباً چهار برابر شده است. در همین حال، اوپک و متحدانش در این هفته تصمیم گرفتند در ژانویه ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام را به بازارهای جهانی اضافه کنند که در نهایت در مقابل فشار مصرف کنندگان تسلیم شدند.

کاهش متوالی قیمت نفت با بررسی بازار نفت و گاز و پتروشیمی 3

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت Oanda می‌گوید: چشم‌انداز کوتاه‌مدت تقاضا در بهترین حالت متزلزل بود و اگر ایالات متحده محدودیت‌های جدیدی ببیند، بازار نفت ممکن است تا پایان ماه شاهد مازاد عرضه باشد.

نفت خام از اواخر اکتبر در بحبوحه اقدامات کشورهای مصرف کننده بزرگ برای بهره برداری از ذخایر خود و ظهور نوع جدید ویروس، به شدت کاهش یافته است. فدرال رزرو آمریکا روز جمعه در شرایط سختی قرار گرفت زیرا آمار مشاغل ایالات متحده انتظارات را از دست داد. در همین حال، افزایش شدید نوسانات، معامله گران نفت را به سمت خروج سوق داده است، در حالی که علاقه باز در سراسر قراردادهای آتی اصلی نفت به پایین ترین سطح خود در سال های اخیر سقوط کرده است.

آمریکا به دنبال حاشیه سازی برای جهان اسلام است/فلسطین به اولویت جهان اسلام تبدیل شود
دنبال کنید

در حالی که اوپک پلاس تصمیم به ادامه عرضه بشکه‌ها به بازار داشت، این گروه اساساً با دادن گزینه تغییر طرح در کوتاه‌مدت، کف قیمت‌ها را کاهش داد. قبل از نشست این هفته، وزراء اعلام کردند که نگران تاثیر اومیکرون بر تقاضای نفت خام هستند، اما در تلاش هستند تا بفهمند که نوع جدید چقدر جدی خواهد بود. با باز نگه داشتن نشست ماهانه خود، این اتحاد اکنون انعطاف بیشتری برای رسیدگی به نوسانات قیمت دارد.

قیمت

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژانویه با ۲۴ سنت کاهش به ۶۶٫۲۶ دلار در هر بشکه در نیویورک رسید.
برنت برای تسویه ماه فوریه با ۲۱ سنت افزایش به ۶۹٫۸۸ دلار در هر بشکه رسید

نماینده ارشد اروپایی روز جمعه گفت در همین حال، در وین، دیپلمات هایی که تلاش می کنند توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی را بازگردانند، با چالش های اساسی مواجه هستند که نیاز به راه حل های فوری دارد. قرار است مذاکرات در اواسط هفته آینده از سر گرفته شود.

منبع : https://iroilmarket.com/

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi