سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نهادهای فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد بستر گسترش فرهنگ مطالعه رافراهم کنند

یاسوج- کرونا نیوز- معاون سیاسی ، امنیتی ،اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حمایت از مولفان، نویسندگان و ناشران را ضروری دانست و گفت: دستگاه های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها در انجام تبلیغات، تقویت و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برنامه داشته باشند و تلاش کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65685
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

نهادهای فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد بستر گسترش فرهنگ مطالعه رافراهم کنند

به گزارش کرونا نیوز ، سید جواد هاشمی روز سه شنبه در نشست با انجمن کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: یکی از شاخص های ارزیای برای رشد و توسعه ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه، مانوس بودن با کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: کتاب و کتابخوانی عنصر روشنگری، هدایت کننده، رشد آفرین در جامعه و زندگی است و تحت هر شرایطی نباید از آن غافل شد. 

معاون سیاسی، امنیتی ، اجتماعی و  فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: روش ها و راهکارهای ارتقای فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی احصا و تقویت شود.

هاشمی ایجاد انگیزه مردمی، فراهم کردن بسترها و امکانات برای تقویت و تعالی مبانی فکری و اعتقادی با فرهنگ مطالعه را یک وظیفه همگانی دانست و برلزوم ایجاد انگیزه و علاقه به مطالعه با روش ها و راهکارهای عملی در گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

هاشمی میزان توجه به مطالعه و کتابخوانی را نشانه رشد فرهنگی و ملی بیان کرد و اظهار داشت: بررسی و نقد مطالعه، کتاب و کتابخوانی و تولید محتوا و برنامه های تشویقی مورد توجه قرار بگیرد.

وی به افت سرانه مطالعه و کتاب و کتابخوانی در شرایط کرونایی کنونی اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به کتاب، تقویت فعالیت های انجمن های کتاب و کتابخوانی و به روز کردن منابع کتابخانه ها می تواند شرایط را بهتر کند.

هاشمی، هرگونه هزینه برای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی را سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: هر جامعه ای که در جستجوی مسیر پیشرفت و تعالی است، باید برای کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری کند.

صندلی خالی مسئولان در مهمترین همایش استانی+تصاویر
دنبال کنید

تعداد کتابخانه های عمومی موجود در نقاط شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد ۶۵ باب است. 

بیش از ۵۷۰ هزار جلد کتاب با موضوع های مختلف نیز در این تعداد کتابخانه عمومی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi