سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 ۳۳۵میلیارد تومان تسهیلات به طرح های عمرانی اختصاص یافت

یاسوج- کرونا نیوز- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳۵میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری به طرح های عمرانی استان اختصاص یافته است که ۸۵ درصد از این میزان به سدهای استان تخصیص می یابد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61301
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

کرونا :

 ۳۳۵میلیارد تومان تسهیلات به طرح های عمرانی اختصاص یافت

به گزارش کرونا نیوز، سید حشمت الله صمیمی دوست روز سه شنبه برای پیگیری و اجرایی نمودن سفر معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان با همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی  با غلامرضا پناه معاون توسعه، منابع و مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست علاوه بر نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران کشور ، معاونان بانک توسعه تعاون و مدیر عامل آب منطقه ای استان نیز حضور داشتند. 

 در این نشست در خصوص تقسیم اعتبارات بانکی در اجرای ماده ۵۶ قانون به پروژه های عمرانی استان که موفق به اخذ مجوزهای لازم شده بودند ، تصمیمات نهایی گرفته و جهت اجرایی نمودن به بانک های عامل ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: با تلاش مدیریت ارشد استان استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ جهت شتاب بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد وارد مرحله اجرایی شد.

حشمت الله صمیمی عنوان کرد: یکی از مفاد این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ جهت شتاب بخشیدن به پروژه های عمرانی بود که به واسطه همین امر وزارتخانه های نیرو و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور در این تفاهم نامه اقتصادی مشارکت دارند.

وی  افزود: با درایت استاندار، همراهی مجمع نمایندگان استان و پیگیری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده ویژه وزیر کار در استان این بخش مهم از تفاهم نامه به مرحله اجرا رسید .

خبر خوب| افتخارآفرینی مدرسه تحولی حضرت اسماعیل دهدشت در رویداد بین‌المللی الف‌تا در کشور
دنبال کنید

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یکی از اقدامات ماندگار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های این وزارت خانه در توسعه مناطق محروم به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: باتوجه به خشکسالی های اخیر  لزوم حمایت از پروژه های سدسازی در اولویت کاری دولت در استان قرار گرفته است.

صمیمی بیان کرد: با احداث سد کوثر ، شهرستان گچساران در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی از این ظرفیت خدادادی به نحو مطلوب بهره مند شده است و در آینده نزدیک با آبگیری سد چم شیر تحولات مهم اقتصادی در این منطقه و شهرستان های همجوار شکل خواهد گرفت.

 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای برون رفت سایر مناطق استان از جمله شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه بزرگ از عواقب خشکسالی و تامین آب پایدار شرب ، صنعت و کشاورزی لازم است تامین منابع مالی سد های در دست ساخت استان در دستور کار ویژه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در همین راستا تلاش شد موضوع احداث سدهای بزرگ همچون سد تنگ سرخ بویراحمد و سد آبریز در کهگیلویه بزرگ به صورت ویژه در دستور کار استان قرار گیرد. 

صمیمی گفت: علاوه بر سد های بزرگ تنگ سرخ بویراحمد و آبریز کهگیلویه، موضوع تامین مالی سد سقاوه در شهرستان مارگون نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 وی عنوان کرد: با توجه به وجود بزرگترین شهرک صنعتی استان به مساحت ۸۰۰ هکتار در دشت سقاوه که جزو بزرگترین شهرک صنعتی به لحاظ وسعت در جنوب کشور می باشد لزوم تامین آب پایدار در بخش صنعت از طریق این سد در آینده نزدیک از ضرورت های مهم و دغدغه مسولان استانی است.

روایتی از زیر پوست بازار این روزهای مرغ‌
دنبال کنید

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با بهره برداری از این سد  سرمایه گذاران با فراغ بال در این منطقه اقدام به سرمایه گذاری خواهند نمود .
 
صمیمی عنوان کرد: در این نشست پس از بحث و بررسی فنی و کارشناسی مقرر شد از مجموع تخصیص ۳۳۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پروژه های عمرانی بیش از ۸۵ درصد از این تسهیلات به سدهای استان اختصاص داده شود.

وی گفت: در شرایطی که کشور در تامین بودجه پروژه های عمرانی دچار مشکل است استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ گام مهمی در توسعه استان خواهد بود.

صمیمی بیان کرد: امید است در سال های آتی مسئولان استان از این ظرفیت قانونی به نفع مطلوب استفاده کنند تا شاهد جهش تولید و ایجاد اشتغال برای کاهش نرخ بیکاری در سطح استان باشیم.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi