پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

امین کائیدی شادگان

سرنوشت گچساران و باشت در دست تاج گردون / لیست اصلاح طلبان حائز اکثریت آرا نشده است

امروز روزی که است سرنوشت چهار سال آینده کشور تعیین شد و اگر به فرموده رهبری مجلس قوی داشته باشیم ایران قوی هم خواهیم داشت. مردم ما هم  پای صندوق های رای آمدند و رأی خود را پای صندوق ها انداختند. اما این وسط سرنوشت آینده گچساران هم رقم خورد بالغ بر ۳۸ هزار نفر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50305
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

کرونا :

امین کائیدی شادگان

سرنوشت گچساران و باشت در دست تاج گردون / لیست اصلاح طلبان حائز اکثریت آرا نشده است

امروز روزی که است سرنوشت چهار سال آینده کشور تعیین شد و اگر به فرموده رهبری مجلس قوی داشته باشیم ایران قوی هم خواهیم داشت.

مردم ما هم  پای صندوق های رای آمدند و رأی خود را پای صندوق ها انداختند.

اما این وسط سرنوشت آینده گچساران هم رقم خورد بالغ بر ۳۸ هزار نفر به غلام رضا تاج گردون رای دادند تا سرنوشت گچساران و باشت و بوستان را به دست او بسپارند.

تاج گردون این روزها باید بگونه ای عمل کند که آرای از دست داده دور قبل خود را بگرداند و آرایی که نداشت را هم با خود یک دست کند و این کارش بمراتب سخت ترین کاری است که باید بتواند از پس آن برآید.

همچنین تاج گردون این دفعه دیگر از یک مجلس همسو با خودش برخوردار نیست  و این نکته کار تاج گردون را بمراتب سخت تر می کند.

اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی با یکدیگر به رقابت پرداختند

سه جریان سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ البته مستقلین نیز در این انتخابات حضور چشمگیری داشتند و توانستند برخی کرسی‌ها را تصاحب کنند.

گفتنی است، گرایشات سیاسی منتخبین مجلس شورای اسلامی براساس آنچه تاکنون در رسانه ها و فضای مجازی عنوان شده، در نظر گرفته شده است و ممکن است بعد از ورود این افراد به مجلس تغییراتی در آن بوجود آید.

بنظر می رسد اصولگرا ها کرسی های بیشتری از مجلس شورای اسلامی را تصاحب کرده اند و آمار تاکنون در عکس زیر مشهود است.

سرنوشت گچساران و باشت در دست تاج گردون / لیست اصلاح طلبان حائز اکثریت آرا نشده است 3

بوضوح می توان دید که تاج گردون  این دفعه کاری بمراتب سخت تر از ادوار گذشته دارد بخصوص که طبق قانون جدید فقط سه دوره می تواند نماینده باشد و باید در دوره بعد کار را به دیگری بسپارد .

نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به تاجگردون
دنبال کنید

او بخوبی می داند اگر عملکردش ضعیف باشد دیگر نخواهد توانست در آینده با حمایتش از دیگری نمی تواند این وضعیت را حفظ کند و دیگران هم می دانند که آینده ای بمراتب مبهم تر دی پیش خواهیم داشت.

لیست اصلاح طلبان حائز اکثریت آرا نشده است

نتایج انتخابات مجلس نشان می دهد لیست اصلاح طلبان حائز اکثریت آرا نشده است. برخی چهره های شاخص اصلاحات پیش از برگزاری انتخابات این شکست را پیش بینی کرده بودند که در ذیل می خوانید:

صادق زیباکلام دی ماه امسال: «اصلاح طلبان به دلیل انتقادات جدی بدنه حامی شان، حتی اگر از سوی شورای نگهبان هم ردصلاحیت نشوند، بازهم شانسی برای حتی به دست آوردن یک پیروزی خفیف را در انتخابات اسفند ماه نخواهند داشت.  با توجه به عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم هیچ امیدی برای موفقیت آنها در انتخابات مجلس آینده وجود ندارد.»
محمد قوچانی پس از پایان مهلت ثبت نام نامزدها گفت: «امشب برای نخستین‌ بار عاجز شدم از تیتر‌ زدن برای خبر کسالت‌ باری که ناگزیر بودم بر صفحه یک سازندگی بنشانم… . آقای عارف فکر کردند چون خودشان نامزد نمی‌شوند نیاز نیست در مقام رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان از دیگران دعوت کنند و دیگر بزرگان… . این روزها آنقدر علیه نهاد انتخابات و اصلاحات حرف زدند که خودشان هم ظاهرا از اصلاحات و انتخابات پشیمان شدند و توبه کردند و از سر بی‌ خیالی و بی‌برنامگی و به‌ نظرم بریدگی ما را مقابل اصولگرایان جوان رها کردند.»
محمدجواد روح، سردبیر هفته‌نامه صدا و عضو حزب اتحاد ملت: «از روحانی عبور نکردیم؛ پایگاه خود را از دست دادیم… اینکه صلاحیت این عده از اصلاح‌طلبانی که ثبت‌نام کرده‌اند تایید می‌شود یا خیر؛ بحث دیگری است. همین‌هایی هم که آمدند با هزار درخواست و نامه و به‌واسطه خاتمی و تلفن و به اصطلاح من بمیرم و تو بمیری به میدان آمده‌اند. دلیل این بی‌انگیزگی هم این است که بدنه اجتماعی را از دست داده‌اند. اگر در حال حاضر هم مانند گذشته با سوت خاتمی دو، سه میلیون نفر در تهران رای می‌دادند، امروز بین اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام کردن و در لیست رفتن کشت‌ و کشتار بود.»
مجید انصاری در پروسه انتخابات: «رئیس دولت اصلاحات و مشاورانش در جمع‌بندی آنها تصریح کرده بودند به‌طور مشخص ۱۱۰ نفر از فعالان اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام کنند، ولی به‌رغم تاکید خاتمی از جمع ۱۱۰ نفری مورد اشاره، تنها پنج نفر ثبت‌نام کردند!»
محمد عطریانفر، عضو ارشد حزب کارگزارن سازندگی در پروسه تبلیغات: دولت تحت تاثیر ناکارآمدی‌ها است و تمام تبعات اجتماعی منفی بر دوش اصلاح‌طلبان است و استعداد و همراهی جامعه با مخاطبین خود که اصلاح طلبان بودند امروز وجود ندارد.»

نویسنده:امین کائیدی شادگان

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi