جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون دبیرکل سازمان ملل: دیدار از دریاچه ارومیه موجب درک بیشتر مشکل شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈهاولینگ شوˈ چهارشنبه شب دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: در ایران یکی از اقدامات اساسی که پی گیر آن هستیم مسایل مربوط به توسعه پایدار و به ویژه در حوزه محیط زیست است. وی گفت: ما در طول همکاری خود با ایران توانستیم تاکنون سه میلیون دلار منابع اعتباری برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4796
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۲:۳۶

کرونا :

معاون دبیرکل سازمان ملل: دیدار از دریاچه ارومیه موجب درک بیشتر مشکل شد

معاون دبیرکل سازمان ملل: دیدار از دریاچه ارومیه موجب درک بیشتر مشکل شد 4

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈهاولینگ شوˈ چهارشنبه شب دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: در ایران یکی از اقدامات اساسی که پی گیر آن هستیم مسایل مربوط به توسعه پایدار و به ویژه در حوزه محیط زیست است.

وی گفت: ما در طول همکاری خود با ایران توانستیم تاکنون سه میلیون دلار منابع اعتباری برای سه طرح پایلوت شادگان، پریشان و دریاچه ارومیه ارائه کنیم و نتایج این فعالیت ها را در عرصه های دیگر در راستای حل و رفع مشکلات زیست محیطی تعمیم و گسترش می دهیم.

هاولینگ شو ادامه داد: هم اکنون برای احیای دریاچه ارومیه 20 تا 25 میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز است و به نظر می آید یک نوع عدم تعادل بین مصارف اقتصادی، مصارف انسانی و نیاز آبی دریاچه وجود دارد.

وی گفت: در طول همکاری ها تلاش بر این خواهد بود تا علاوه بر توسعه کشاورزی پایدار در منطقه و تامین معیشت کشاورزان راهی نیز برای احیای دریاچه پیدا کنیم.

معاون برنامه عمران دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: میزان تعهد مدیران ارشد در حل بحران دریاچه ارومیه اولین موضوع مهمی بود که من در این ماموریت با آن مواجه شدم.

وی اضافه کرد: اشتیاق مردم محلی نیز برای رفع این مشکل و مشارکت بسیار جالب توجه بود به گونه ای که برخی از آنان میزان صرفه جویی شان از 30 درصد فراتر رفته و به 50 درصد رسیده بود.

وی گفت: دیدن مشارکتهای مردم محلی و نیز همراهی دستگاهها برای حل مشکل برای من ماموریتی آموزنده در این استان بود.

معاون عمران دبیر کل سازمان ملل امروز به همراه نماینده مقیم سازمان ملل و تعدادی از مسوولان حفاظت محیط زیست کشور برای بازدید از روند اجرای طرح کشاورزی پایدار در کانونهای پایلوت به آذربایجان غربی سفر کرده است.

تضاد با فلسفه شبکه‌های اجتماعی / راه آخر؛ فیلتر اینستاگرام!
دنبال کنید

دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که از 17 سال گذشته به علت بروز خشکسالی و برخی عوامل دیگر هم اکنون در حالت بحرانی به سر می برد.

بر اساس اعلام مسوولان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکنون بیش از 90 درصد دریاچه ارومیه خشک شده و این پهنه آبی تبدیل به شوره زار و نمکزار شده که کارشناسان میزان نمک موجود در این دریاچه را میلیون ها تن تخمین می زنند.

7125/581** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
معاون دبیرکل سازمان ملل: دیدار از دریاچه ارومیه موجب درک بیشتر مشکل شد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi