شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

خجسته میلاد باسعادت امام حسین (ع) در حرم منور رضوی گرامی داشته شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) در وصف میلاد سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مدیحه سرایی کردند. در این مراسم با شکوه یکی از اساتید حوزه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3456
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۳:۰۴

کرونا :

خجسته میلاد باسعادت امام حسین (ع) در حرم منور رضوی گرامی داشته شد

خجسته میلاد باسعادت امام حسین (ع) در حرم منور رضوی گرامی داشته شد 4

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) در وصف میلاد سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مدیحه سرایی کردند.

در این مراسم با شکوه یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و خجسته میلاد حضرت امام حسین (ع)، گفت: آن حضرت ، پیشینه فکری شیعه و قیام ایشان و یارانش بانی زنده نگه داشتن اسلام است.

حجت الاسلام ˈمحمد هادی عبدخداییˈ افزود: امام حسین (ع) مظهر مقابله با ظلم و بی عدالتی است و وجود مقدسشان بهترین الگو برای دادخواهی مظلومان جامعه جهانی امروز بویژه مردم مظلوم سوریه و بحرین است.

وی گفت: اخلاصی که در وجود مقدس امام حسین (ع) موج می زد، جهاد، جانبازی، صبر و ایثار ایشان را در میدان مبارزه حق علیه باطل به منصه ظهور رسانید.

وی اظهار کرد: بی تردید اخلاص و عبودیت امام حسین (ع) انگیزه اصلی ایشان از قیام در مقابله ظالمان بنی امیه بود که در نهایت به ایثار، شهامت و شهادت منجر شد.

سفیر اسبق ایران در واتیکان گفت: دعای عرفه امام حسین (ع) سرشار از معرفت الهی است که آن حضرت در این دعا به تبیین ابعاد مختلف عرفان پرداخته و توجه به مفهوم جمله ، جمله این دعا چگونگی افزایش معرفت انسان نسبت به خدا را تشریح می کند.

مولودی خوانی ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و قرائت دعا و سرود از دیگر برنامه های جشن شب میلاد امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

روزنامه گاردین سخنان رهبر انقلاب اسلامی در نماز عید فطر منتشر کرد
دنبال کنید

نظیر این مراسم در مساجد، تکایا، برخی منازل شهروندان، بقاع متبرکه مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی نیز برگزار شد.

7489/659 / 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
خجسته میلاد باسعادت امام حسین (ع) در حرم منور رضوی گرامی داشته شد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi