سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خجسته میلاد باسعادت امام حسین (ع) در حرم منور رضوی گرامی داشته شد

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) در وصف میلاد سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مدیحه سرایی کردند. در این مراسم با شکوه یکی از اساتید حوزه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3456
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۳:۰۴

کرونا :

خجسته میلاد باسعادت امام حسین (ع) در حرم منور رضوی گرامی داشته شد

خجسته میلاد باسعادت امام حسین (ع) در حرم منور رضوی گرامی داشته شد 4

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) در وصف میلاد سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مدیحه سرایی کردند.

در این مراسم با شکوه یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و خجسته میلاد حضرت امام حسین (ع)، گفت: آن حضرت ، پیشینه فکری شیعه و قیام ایشان و یارانش بانی زنده نگه داشتن اسلام است.

حجت الاسلام ˈمحمد هادی عبدخداییˈ افزود: امام حسین (ع) مظهر مقابله با ظلم و بی عدالتی است و وجود مقدسشان بهترین الگو برای دادخواهی مظلومان جامعه جهانی امروز بویژه مردم مظلوم سوریه و بحرین است.

وی گفت: اخلاصی که در وجود مقدس امام حسین (ع) موج می زد، جهاد، جانبازی، صبر و ایثار ایشان را در میدان مبارزه حق علیه باطل به منصه ظهور رسانید.

وی اظهار کرد: بی تردید اخلاص و عبودیت امام حسین (ع) انگیزه اصلی ایشان از قیام در مقابله ظالمان بنی امیه بود که در نهایت به ایثار، شهامت و شهادت منجر شد.

سفیر اسبق ایران در واتیکان گفت: دعای عرفه امام حسین (ع) سرشار از معرفت الهی است که آن حضرت در این دعا به تبیین ابعاد مختلف عرفان پرداخته و توجه به مفهوم جمله ، جمله این دعا چگونگی افزایش معرفت انسان نسبت به خدا را تشریح می کند.

مولودی خوانی ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و قرائت دعا و سرود از دیگر برنامه های جشن شب میلاد امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

استقبال پرشور مردم استان کهگیلویه و بویر احمد از رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید
دنبال کنید

نظیر این مراسم در مساجد، تکایا، برخی منازل شهروندان، بقاع متبرکه مشهد و سایر شهرستان های استان خراسان رضوی نیز برگزار شد.

7489/659 / 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
خجسته میلاد باسعادت امام حسین (ع) در حرم منور رضوی گرامی داشته شد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi