پنج شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

اجرای کشت قراردادی محصولات پاییزه در ۱۱ هزار هکتار اراضی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از گچساران سید علی معتمدی‌پور اظهار کرد: در سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح کشت قراردادی مقام دوم کشور را کسب کرده ایت. وی بیان کرد: امسال، کشت پاییزه در  کهگیلویه و بویراحمد زودتر از همیشه آغاز شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال نیز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99937
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۹

کرونا :

اجرای کشت قراردادی محصولات پاییزه در ۱۱ هزار هکتار اراضی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از گچساران سید علی معتمدی‌پور اظهار کرد: در سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح کشت قراردادی مقام دوم کشور را کسب کرده ایت.

وی بیان کرد: امسال، کشت پاییزه در  کهگیلویه و بویراحمد زودتر از همیشه آغاز شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال نیز این طرح مهم در ۱۱۱ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی با چند محصول مهم از جمله گندم، کلزا، جو، کاملینا، گلرنگ و چغندرقند اجرا خواهد شد.

معتمدی پور عنوان کرد: تعهد کهگیلویه و بویراحمد در طرح سراسری کشت قراردادی حدود ۱۱۲ هزار هکتار است.

وی گفت: برای تحقق ۱۰۰ درصدی و حتی فراتر از آن در استان با محوریت متولی ارشد بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کشت گندم آبی در ۲۰ هزار هکتار، گندم دیم ۶۹ هزار هکتار،  ۲ هزار هکتار کلزای آبی و ۴ هزار هکتار کلزای دیم ،۲۵ هزار هکتار جو دیم ، ۳ هزار هکتار جو آبی نیز در کشت پاییزه استان در دستور کار است‌.
معتمدی پور با اشاره به اینکه سهمیه این استان در کشت چغندرقند ۵۰ هکتار می باشد بیان کرد: قرارداد کشاورزان چغندرکار برای تامین مواد اولیه کارخانه قند یاسوج منعقد شده است.

وی افزود: تعهد کشت این استان در برخی محصولات از جمله جو هنوز به ما ابلاغ نشده اما برای آنکه کار عقب نیفتد، بارش‌های شهرستانی را بر اساس الگوی کشت به مدیران شهرستانی ابلاغ کردیم و اگر از وزارت تغییر در تعهدات کشت انجام شود آن را اعمال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج :تعداد فوتی های کرونایی استان به ۲۳۰ نفر رسید/ ۱۱۰۰نفر مراجعه کننده روزانه به مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان های استان
دنبال کنید

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi