پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمهوری اسلامی مثل کوه مقابل آشوب‌ها و فتنه‌ها ایستاده است

به گزارش کرونا از چاروسا، حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خظبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی با بیان اینکه شهیدان، الگوهای بی‌زوال برای همه نسل‌ها هستند تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری این بود که شهیدان ستارگان راهنمایند؛ الگوهای بی‌زوال برای همه‌ی ما

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99768
تاریخ انتشار : جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

کرونا :

جمهوری اسلامی مثل کوه مقابل آشوب‌ها و فتنه‌ها ایستاده است

به گزارش کرونا از چاروسا، حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خظبه های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی با بیان اینکه شهیدان، الگوهای بی‌زوال برای همه نسل‌ها هستند تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری این بود که شهیدان ستارگان راهنمایند؛ الگوهای بی‌زوال برای همه‌ی ما و نسلهای پس از ما است و رفتار آنان درس است؛ انگیزه‌های آنان حکمت است. پیام آنان را باید به‌درستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت در همه‌ی دوره‌ها و نسلها بهره بگیریم.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و فداکاری همه جانبازان و ایثارگران عزیز را گرامی میداریم دفاع مقدس برای ملت آینه ای بود که در آن خود را دید و شناخت. این تصویر که ما نمی توانیم ما قابل نیستیم، که سالها در ذهن و اندیشه ملت ایران نقش بسته بود، در سال‌های حکمرانی قاجار و پهلوی جای خودش را به ایده ما می توانیم ما قابل هستیم ما در کنار هم قوی هستیم داد به ملت و جوانان و دانشمندان ما اعتماد به نفس داد و بر این اساس محکم و استوار پیشرفت ها و استقلال و عزت و شرف ما کامل شد و امروز همچون سرو با استقامتی است که در در مقابل بهمن عظیم آشوب ها و تجزیه طلبی ها جنگ هشت ساله تحریم ها و محاصره اقتصادی و طراوت و سرسبزی سر بر آسمان دارد.

حیدرخواه به میلاد با سعادت و سراسر نو و برکت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی ومیلاد امام جعفر صادق اشاره و با تبریک این روز عنوان کرد: از ۱۲ ربیع که بنا به نظریه برادران اهل سنت میلاد پیامبر هست تا ۱۷ ربیع که ما معتقدیم میلاد پیامبر هست ایام و هفته وحدت برای مسلمانان نام گرفته است. ابتکاری که از جانب امام راحل با آن تیزبینی و بصیرت نافذ صورت گرفت و مقام معظم رهبری نیز با درایت از آن پاسداری کرد. وحدت کلمه رمز موفقیت و رشد همه جوامع مخصوصا جامعه اسلامی است.

افتخارآفرینی دانشگاه یاسوج برای اولین بار در رتبه بندی آسیا
دنبال کنید

وی افزود: خداوند بارها در قرآن مسلمانان و حتی ادیان توحیدی را دعوت به وحدت و همدلی و همراهی تحت اشتراکات خود کرده است. واعتصموا بحبل الله جمیعا…. قل یا اهل الکتاب تعالوا الی کلمه…. کسانی که امروز در مقابل ایده وحدت برائت را مطرح می کنند و در تنور تفرقه بین مسلمانان می دمند و وحدت را تضعیف می‌کنند از حرکت در مسیر سیره و روش نبی مکرم اسلام و امام صادق علیه السلام خارج شده اند و تفاوتی با کسانی که در مقابل صلح امام حسن علیه السلام ایستادند و سجاده از زیر پای امام کشیدند و به او توهین کردند ندارند تفاوتی با کسانی که با امام حسین علیه السلام همراهی نکردند و اورا تنها گذاشتند ندارند وحدت و انسجام اجتماعی جامعه خواست و سیره معصومین علیهم السلام بوده است. سیره امام صادق علیه السلام امام باقر علیه السلام این را به ما می گوید.

حیدرخواه ادامه داد: همراهی آنها با مسلمانان در اجتماعات مثل نماز جمعه و جماعات و بحران ها کاملا مشخص است. اصحاب و شیعیان خودشان را همواره به همراهی با اجتماعات مسلمانان در امور مشترک امر می کرند. هر حرفی و رفتاری و قدمی که وحدت جامعه اسلامی را تهدید کند حرام شرعی است و قطعا مخالف سیره اهل‌بیت علیهم السلام و خروج از بهشت ولایت و ورود در ورطه شیطانی تفرقه و اختلاف افکنی است.

امام جمعه قلعه رئیسی به بازگشایی مدارس هم اشاره و با بیان اینکه از همه کسانی که در زمینه بازگشایی مدارس تلاش و همکاری کردند تشکر می کنیم بیان کرد: جلوه های خوبی در روز بازگشایی مدارس رقم خورد که کاش رسانه ها این جلوه ها را به نمایش می گذاشتند تا مردم ببینند و این جلوه ها باید درس باشد و فراموش نشوند و امیدواریم معلمان و اولیا با همکاری همدیگر بتوانند در زمینه آموزشی و تربتی هم این جلوه را ادامه دهند.

دومین دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه با گرایش پدافند غیرعامل برگزار می شود
دنبال کنید

وی در پایان از آموزش و پرورش و معلمان و همه کسانی که برای بازگشایی مدارس تلاش و همکاری کردند به خصوص نیروی انتظامی در زمینه نظم و امنیت تشکر می کنیم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi