شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره‌های استانی منجر به پویایی آثار سینمایی می‌شود

به گزارش کرونا از یاسوج، کارگاه آموزشی انتقال تجربه کارگردانی (استاد محمد حسین لطیفی) صبح امروز با حضور معاون امور استان‌ها و جشنواره ها، معاون آموزشی، معاون تولید انجمن سینمای جوانان کشور و شرکت کنندگان حوزه فیلم و عکس و هنرمندان استانی در سالن کنفرانس هتل پارسیان یاسوج برگزار شد. محمدحسین لطیفی کارگردان تاثیر‌گذار سینمای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99717
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

کرونا :

برگزاری جشنواره‌های استانی منجر به پویایی آثار سینمایی می‌شود

به گزارش کرونا از یاسوج، کارگاه آموزشی انتقال تجربه کارگردانی (استاد محمد حسین لطیفی) صبح امروز با حضور معاون امور استان‌ها و جشنواره ها، معاون آموزشی، معاون تولید انجمن سینمای جوانان کشور و شرکت کنندگان حوزه فیلم و عکس و هنرمندان استانی در سالن کنفرانس هتل پارسیان یاسوج برگزار شد.

محمدحسین لطیفی کارگردان تاثیر‌گذار سینمای کشور با اشاره به جایگاه کارگردانان و تغییر نسل در سینمای کشور از گذشته تاکنون گفت:  سینما مانند دوی امدادی است یعنی نسلی سینما را از قبل از انقلاب به ما تحویل دادند و نسل ما کم کم داریم به دوران بازنشستگی می‌رسیم هر چند فیلمسازی بازنشستگی ندارد اما واقعیت این است که نسل نو در ادامه چوب را می‌گیرد و ادامه مسیر را طی می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌ها و سمینارهای گوناگون جهت پویایی نسل جدیدتر در سینمای ایران گفت: اگر این نشست‌ها و انتقال تجربه‌ها بیشتر باشد نسل آینده ما پویاتر است تجربیات گذشتگان را تجربه نمی‌کند اگر این بچه‌ها تجربه‌های جدید را بدون پشتوانه و بدون ریشه در گذشته خود جویا شوند ممکن است در خیلی از فصل‌ها جدایی اتفاق بیفتد و برگزاری چنین نشست‌هایی در کنار برگزاری جشنواره‌ها برای انتقال تجربیات به نسل جدیدتر بسیار ارزشمند باشد.

 لطیفی به اهمیت سینمای جوانان و برگزاری جشنوارهای اینچنینی اشاره کرد وگفت: برگزاری این جشنواره ها بها دادن به نسل نو و آینده ساز سینمای ماست، نسلی که قرار است پویاتر بشود.

 این کارگردان مطرح سینما گفت: ما اگر بیست جشنواره در این وسعت برگزار کنیم به اندازه یک چهارم جشنواره‌های روتین و بدون خروجی هزینه ندارد. 

مدیر آموزش و پرورش: کمبود فضای آموزشی چالش جدی در بویراحمد است
دنبال کنید

وی ادامه داد: بسیار با جشنواره‌هایی که برای سینمای جوان اتفاق می‌افتد موافقم چون چرخش در آنها وجود دارد مخصوصا اینکه در تمام استان‌ها تمام بچه‌ها دیده می‌شوند با هم مراوده و سفر می‌کنند  و فیلمسازهای آینده ایران زمین ما در کنار هم قرار می‌گیرند جای مباهات دارد. 

لطیفی در ادامه به اهمیت کارگاه‌های آموزشی سینمای جوانان در کنار برگزاری جشنواره ها اشاره کرد و گفت: جشنواره بدون کارگاه ها فشل است. اگر قرار باشد فقط فیلم ببینیم و برویم آن اتفاقی که باید نمی افتد. پویایی جشنواره به مراوده‌ای است که بین فیلمسازان قدیم و جوانانی که در آغاز راه و  و پرانرژی هستند اتفاق می‌افتاد و اگر این کارگاه‌ها نباشد برگزاری جشنواره به تنهایی به این پویایی کمکی نمی‌کند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi