شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

از ایمن سازی 210 کیلومتر لوله تا 102 میلیارد عمل به مسئولیت اجتماعی در نفت گچساران

غلامرضا کمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان یک شرکت ویژه و استراتژیک در جنوب کشور در گستره چهار استان جنوبی قرار دارد. وی بیان کرد: از تاسیسات و خطوط لوله ای که در نقاط صعب‌العبور قرار گرفته تا گستردگی آن در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99711
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

کرونا :

از ایمن سازی 210 کیلومتر لوله تا 102 میلیارد عمل به مسئولیت اجتماعی در نفت گچساران

غلامرضا کمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به عنوان یک شرکت ویژه و استراتژیک در جنوب کشور در گستره چهار استان جنوبی قرار دارد.

وی بیان کرد: از تاسیسات و خطوط لوله ای که در نقاط صعب‌العبور قرار گرفته تا گستردگی آن در استانهای کهگیلویه و بویراحمد؛ فارس؛ خوزستان و بوشهر نشان از جایگاه ویژه این شرکت در کشور است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: مدیریت و راهبری کل صادرات نفت خشکی کشور،تامین بخشی از خوراک پتروشیمی ها و پالایشگاههای کشور نیز بر عهده نفت گچساران است.

کمالی با اشاره به اینکه این شرکت را به قلب نفت ایران می شناسند، عنوان کرد: صنعت نفت گچساران پیشتاز در مسئولیت های اجتماعی پیرامون تاسیسات است.

وی اظهار کرد: تلاش شده تا در یک تعامل مثبت و سازنده و با هم افزایی ظرفیت های موجود به نظام اسلامی ایران، مردم کشور و محیط پیرامونی تاسیسات خدمت صادقانه و بی منت را ارائه کنیم.

 مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به جوامع پیرامونی صنعت نفت دارد چنانکه شاهد اعتبارات ویژه صنعت نفت به استان ها هستیم.

کمالی بیان کرد: در همین مدت یک هزار و هشتصد مورد درخواست واصله از سوی فرمانداران منطقه ارسال شد که براساس هزینه یابی انجام گرفته ۱۰۲ میلیارد تومان هزینه در خصوص عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفت که همه این موارد با استفاده از ظرفیت های داخلی نفت گچساران به سرانجام رسیده است.

وی افزود: در سفرهای رئیس جمهوری مردمی و هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد نیز اعتبارت بسیار خوبی از سوی ریاست جمهوری و وزیر نفت به استان و شهرستانهای گچساران و باشت اختصاص داده شد که با تخصیص مناسب زمینه اقدامات خوب زیر ساختی در حوزه های مختلف شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران ادامه داد: درخصوص بخش های عملیات و فنی شرکت، کارکنان صنعت نفت امروز در اوج عزت و بالندگی به سر می برند و نگاه دولت و وزیرنفت نیز به حل مشکلات کارکنان می باشد زیرا رسیدن به تولید حداکثری به دست توانای همین کارکنان رقم خورده است.

کمالی با اشاره به اینکه اعتقاد ما در تولید صیانتی و حداکثری با رضایت مندی کارکنان محقق خواهد شد، اضافه کرد: در اوج گرمای طاقت‌فرسای جنوب کشور کارهای بزرگ و جهادی به دست کارکنان نفت گچساران رقم خورده تا نگذارند شریان اقتصاد کشور متوقف شود و این اقدامات جهادی موجب افزایش و پایداری تولید شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال نزدیک به دو هزار کیلومتر توپکرانی در سایزهای مختلف در نقاط صعب‌العبور  صورت گرفته که کار بسیار ارزشمند و بزرگی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به انجام ۴۰۵ مورد ماموریت موفقیت آمیز در قالب ایمن سازی ، تعمیرات غیرمترقبه و اصلاحیه‌های مهندسی در سال ۱۴۰۲ در محدوده خطوط لوله این شرکت اظهار کرد: این شرکت تعمیرات و پشتیبانی بیش از ۷ هزار کیلومتر خط لوله را  که بخش قابل توجهی از آن در مناطق سخت گذر است بر عهده دارد.  

۲۰کیلومتراز شبکه فاضلاب شهرهای یاسوج،دهدشت ودوگنبدان ویدئومتری شد
دنبال کنید

کمالی عنوان کرد: بخشی از خطوط لوله شرکت گچساران به علت فرسودگی در مواردی با مشکلاتی مواجه شد که اداره‌ی نگهداری و تعمیرات خطوط لوله با تلاش فراوان در کمترین زمان ممکن و با هدف صیانت از تولید و همچنین حفظ محیط زیست ، این خطوط را به مدار عملیات بازگرداند.  

وی گفت: در بحث ایمن سازی خطوط روزمینی و زیرزمینی در سایزهای مختلف از ۴ تا ۵۶ اینچ و در نقاط پراکنده در مجموع به متراژ ۲۱۰ کیلومتر ایمن سازی شده است.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران اظهار داشت: به‌منظور پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیستی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون  بیش از ۳۸۱  هزار بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک گرو فرآورش سیار MOS و MOT در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران استحصال شد.

کمالی خاطرنشان کرد: عملیات استحصال نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار نقش بسیار حائز اهمیتی در کاهش حجم نفت سوزانده‌شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب میدان دارد.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: تهیه و تامین بیش از یک هزار و پانصد وبیست و هفت قلم کالا به ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون در این شرکت انجام شد.

کمالی ادامه داد: از مجموع یک هزار و پانصد و بیست و هفت قلم کالا بیش از یک هزار وسیصد قلم آن به ارزش بیش از یک هزار و هفتصد میلیارد ریال توسط سازندگان داخلی و به سفارش این شرکت ساخته شده است.

وی گفت: این اقلام در قالب دویست و هشتاد وهشت درخواست از ادارات مختلف توسط شرکت های داخلی ساخته شده است و این میزان خرید نسبت به مشابه سال گذشته چهل درصد رشد داشته است.  

مدیرعامل نفت و گاز گچساران اظهار کرد: از ابتدای امسال این شرکت بیش از چهارصدو هفتاد قلم  کالا به ارزش بیش از دویست و هیجده میلیارد ریال از فروشندگان و تامین کنندگان در شهر گچساران خریداری نموده است که این حجم از خرید کالا تاثیر به سزایی در ایجاد اشتغال و گردش مالی و رونق اقتصادی در شهر گچساران داشته است .

کمالی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ فیمابین نفت گچساران و دانش‌بنیان‌ها، ‏۷ قرارداد جدید منعقد شد، باتوجه به قانون حمایت از  تولید کالای ساخت داخل  در جهت استفاده از توان شرکت‌های ‏دانش بنیان، برخی نیازهای فناورانه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در دست پیگیری است.

‏وی افزود: عمده این نیازها شامل کالا، قطعات، مواد، تجهیزات، خدمات و نرم افزار در حوزه‌های فنی ، مهندسی،  رفاهی وخدماتی است.

‏کمالی به تعداد۷ قرارداد نهایی شده در این خصوص اشاره کرد و افزود: تهیه و تامین شیرآلات و اتصالات و لوله های فلزی و غیر فلزی و تجهیزات فنی مورد نیاز  از جمله قراردادهایی هستند که مجوزهای عقد قرارداد آنها صادر ‏شده است. ‏

رد پای دشمن اخلاق و اسلام در محروم ترین نقطه ایران/ وقتی ماهواره ها بر بام خانه های سنگی از آنسوی مرزها امواج می گیرد
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه مجموع ارزش این ۷ قرارداد را حدود هشتصد و بیست و نه میلیارد ریال می باشد، ادامه داد: بومی‌سازی، حمایت از ‏ساخت داخل، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقاء سطح اطمینان واحدهای اجرایی در تامین بموقع نیازها و صرفه‌جویی ‏چشمگیر حاصل از این تولیدات را از مهمترین مزیت‌های این قراردادها است.

مدیرعامل نفت گچساران بیان کرد: از شروع به کار در نفت گچساران، رفع مشکلات همکاران اعم از رسمی ، قراردادی و ارکان ثالث را در دستور کار قرار داده ایم و با حضور در جلسات مختلف و مکاتبه با مبادی ذیربط نهایت پیگیری را بعمل آورده و کماکان در حال پیگیری می باشیم و با دستور معاون وزیر در توسعه منابع انسانی دکتر علی مددی بررسی های میدانی خوبی هم از طرف مسئولین منابع انسانی و هم مهندسی ساختار با حضور کارشناسان ذیربط در گچساران انجام و جمع بندی و در حال اتخاذ تصمیم می باشند. 

کمالی با اشاره به بیمارستان نفت گچساران گفت: بیمارستان قدیمی در شأن مردم این شهر نیست و بر همین اساس جلسات متعددی در خصوص اتمام کار و راه اندازی بیمارستان جدید برگزار و متعاقب پیگیری های بعمل آمده پیمانکار جدید انتخاب و شروع بکار نموده است و امیدواریم با تخصیص مناسب بموقع تا پایان سال جاری شاهد در مدار قرار گرفتن یک بیمارستان کاملا پیشرفته در گچساران باشیم تا ان شاءالله در این بخش نیز خدمات ارزنده تری ارائه گردد.  

وی گفت: مهار آتش سوزی بازار گناوه توسط آتش نشانان نفت گچساران در کنار مهار بیش از ۱۵۰ آتش سوزی در نقاط مختلف شهری توسط آتش نشانان نفت این شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده توسط نفت گچساران است. 

وی ادامه داد: اتمام کار ساختمان اداری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که بیش از ۲۰ سال از تاریخ شروع به اتمام نرسیده است از جمله اولویت هایی است که به صورت روزانه پیگیری می گردد و در آینده نزدیک خبرهای خوش این پیگیریها اعلام خواهد شد.

کمالی به ساخت موکب در مرز ایران اشاره کرد و گفت: ساخت موکب ثابت و همیشگی و بسیار مناسب که از مطالبات استاندار کهگیلویه و بویراحمد بوده است نیز توسط نفت گچساران در پایانه مرزی شلمچه شروع و ظرف مدت یکماه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت کار دارد و ظرف چند روز آینده به پایان خواهد رسید، با تلاش همکاران خدوم و بی توقع خود توانستیم مشکل سرمایش مصلای نماز جمعه گچساران را در حد مطلوب رفع نماییم.

مدیرعامل نفت گچساران با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: نفت در خدمات دهی به زائرین نیز پیشتاز بوده است و چه در پشتیبانی از مواکب و چه در اختیار قرار دادن ماشین آلات نظیر اتوبوس و مینی بوس به صورت تمام قد همکاری کرده است.

از ایمن سازی 210 کیلومتر لوله تا 102 میلیارد عمل به مسئولیت اجتماعی در نفت گچساران 4

از ایمن سازی 210 کیلومتر لوله تا 102 میلیارد عمل به مسئولیت اجتماعی در نفت گچساران 5

 

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi