سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه کاروانسرای استان خراسان رضوی ثبت جهانی شد

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ثبت جهانی سه کاروانسراهای مهر، مزینان و زعفرانیه  دیار سربداران زمینه‌ساز تقویت صنعت گردشگری داخلی و بین المللی منطقه است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99433
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

کرونا :

سه کاروانسرای استان خراسان رضوی ثبت جهانی شد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم آبادی با اعلام این خبر به اهمیت ثبت جهانی کاروانسراها پرداخت و مطرح کرد: در اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو پرونده کاروانسراهای ایران  در مجموع ۵۴ کاروانسرای تاریخی بررسی و با تصویب اعضای کمیته در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است که از این تعداد سه کاروانسرا در حوزه غرب خراسان رضوی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مهرماه سال ۱۴۰۰ ارزیابان یونسکو سه  کاروانسرای مهر، مزینان و زعفرانیه را  که قبل تر مراحل نامزدی و انتخابی برای ثبت جهانی را  گذارنده بودند  را برای ثبت جهانی بررسی کرده بودند.

نماینده مردم غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار  تلاش  میراث فرهنگی و ساکنان این سه روستا برای  پاکسازی و اقدامات  حفاظتی و مرمتی این  سه کاروانسرا،  نشست هایی نیز با مدیرکل میراث فرهنگی و وزارت میراث برگزار شده بود.

محبی نجم آبادی اظهار داشت: همچنین در سفر مهرماه سال گذشته  وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به سبزوار ثبت جهانی این بناها به عنوان مطالبه فرهنگی و تاریخی مردم منطقه مطرح شده بود.

وی افزود: منطقه غرب خراسان رضوی جاذبه های فراوان تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد که با ثبت جهانی  این  سه کاروانسرا به طور یقین زمینه معرفی و شناسایی بیشتر جاذبه های منطقه و جذب گردشگران داخلی و کشورهای منطقه بیش از گذشته فراهم می شود.

این نماینده مجلس مطرح کرد: همچنین توجه ویژه  به حفاظت و مرمت این آثار و نیز قرارگیری  در فهرست گردشگری جهانی از مزایای ثبت  جهانی این کاروانسرا ها به شمار می رود./

مدیریت تقسیم سهمیه آرد به استاندار آذربایجان غربی واگذار شد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi