چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

از نازمکان تا باباکلان تشریح اقدامات گسترده آبفای گچساران برای خدمت به مردم

محمود زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از شهریورماه سال گذشته تا کنون اقدامات متعددی در حوزه آبفا صورت گرفته است. زارعی با اشاره به تلاش شبانه روزی پرسنل آبفا در راستای خدمت به مردم عنوان کرد: در مدت زمان عنوان شده در بخش شهری اصلاح و توسعه آب شهر دوگنبدان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99394
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کرونا :

از نازمکان تا باباکلان تشریح اقدامات گسترده آبفای گچساران برای خدمت به مردم

محمود زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از شهریورماه سال گذشته تا کنون اقدامات متعددی در حوزه آبفا صورت گرفته است.

زارعی با اشاره به تلاش شبانه روزی پرسنل آبفا در راستای خدمت به مردم عنوان کرد: در مدت زمان عنوان شده در بخش شهری اصلاح و توسعه آب شهر دوگنبدان منطقه ۸۰ دستگاه فرهنگیان با اعتبار ۳۲ میلیارد از محل اعتبار دور اول سفر ریاست جمهوری با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه ۱۶۰۰ متر شبکه توزیع و ۱۴۴۰ متر لوله انشعاب در اقطار لوله ۹۰ و ۱۱۰ اجرا خواهد شد، گفت: حذف لوله آزبست منطقه کارکنان جنوبی با اعتبار ۶۳ میلیارد ریال از محل دور اول سفر ریاست جمهوری با پیشرفت ۳۰ درصد به طول ۳ هزار متر شبکه توزیع لوله پلی‌اتیلن در قطرهای ۶۳ ، ۹۰ و ۶۰۰ متر، لوله ۲۵ جهت لوله انشعابات خانگی، احداث ۱۶ حوضچه شیرآلات از دیگر طرح های آبفا در حوزه شهری است.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تعمیر و نگهداری بخش شهری از شهریور سال گذشته تا کنون در این شهرستان خاطرنشان کرد: تعویض ۲۲ مورد بلبرینگ در ایستگاه خیرآباد و سعادت آباد، نصب و راه‌اندازی الکترومتور در مناطق خیرآباد- سعادت آباد و امامزاده جعفر ۷ مورد، ارسال الکترو موتور به شرکت جمکوی مشهد جهت تعمیر ۵ مورد (۲ مورد تعمیر و به شهرستان ارسال و در محل ایستگاه‌ها نصب شد) و ۳ مورد دیگر نیز در حال تعمیربا اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، ارسال ۲ دستگاه بوسترپمپ جهت تعمیر، ۱۸ موردتعویض الکترموتورهای شناور شهری و روستایی، تعمیر و راه‌اندازی ترانس برق امامزاده‌جعفر یک‌دستگاه با اعتبار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان صورت گرفته است.

معاون وزیر صمت: پس از محدودیت واردات لوازم خانگی، «بازار داخلی» رقابتی شد/ طرح کاهش قیمت تلویزیون در آستانه جام جهانی
دنبال کنید

زارعی بیان کرد: اصلاح و توسعه آب‌شهری به طول ۳ هزار و ۲۰ متر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، اصلاح و توسعه شبکه روستایی به طول ۲ هزار و ۱۰ متر با اعتبار ۹ میلیارد ریال اجرای خط انتقال روستایی به طول ۴ هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال از سال گذشته تا کنون در گچساران انجام شد.

وی افزود: در مدت زمان عنوان شده ۶۶۳ فقره واگذاری انشعاب آب و واگذاری انشعابات فاضلاب ۲۷۰ فقره در گچساران اجرا شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران با اشاره به اجرای بیش از ۵ هزار متر لوله کاروگیت کار شده برای فاضلاب در سایزهای مختلف اظهار کرد: در حوزه کنترل کیفی نیزراه‌اندازی آزمایشگاه میکروبی با ظرفیت انجام ۳۰۰ مورد به صورت روزانه و تحت پوشش قراردادن شهرستانهای گچساران، باشت و بهمئی در این شهرستان انجام گردید.

زارعی تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم کلرزنی روستایی حرم تا حرم شامل ۵ روستای، سیستم کلرزنی چاه رودبال شامل ۵ روستای رودبال، نازمکان سفلی و علیا، شامبراکان و سیدجمال‌الدین و گبرستان، سیستم کلرزنی گازی روستای اسلام آباد لیشتر شامل ۳ روستا، راه‌اندازی سیستم کلرزنی گازی مجتمع خیرآباد شامل ۵ روستا، راه‌اندازی سیستم کلرزنی گازی سربیشه و بیدزرد، راه‌اندازی سیستم کلرزنی جایگزین شهری مخزن کوی طالقانی، راه‌اندازی سیستم کلرزنی جایگزین شهری ۵۰۰ دستگاه از اقدامات مهم آبفا در گچساران بوده است.

وی افزود: اصلاح بخشی از خط انتقال باباکلان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبار ملی با پیشرفت ۱۰۰ درصدی، اجرای خط انتقال روستای گناوه با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبار محرومیت‌زدایی با پیشرفت ۴۰ درصد، اجرای بخشی از شبکه داخلی روستاهای سربیشه و سرآب‌ننیز با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی با پیشرفت بیش از ۲۰ درصد از سال گذشته تا کنون انجام شده است.

توضیحات استاندار در خصوص طرح‌های اقتصادی گچساران +فیلم
دنبال کنید

زارعی خاطرنشان کرد: با توجه به فرسودگی لوله‌های شبکه توزیع سطح شهر تعمیرات درون شبکه‌ای به صورت روزانه و مستمر در حال انجام است و انتظار می‌رود در همین راستا تامین اعتبار به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

وی گفت: سال گذشته حدود ۴۵۰ میلیارد ریال در حوزه شهر و روستا به ۲۰ پروژه‌ در دست اجرای بخش و آب فاصلاب تخصیص داده شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران ادامه داد: از این میزان اعتبار۲۰۰ میلیارد ریال آن از محل تملک دارایی سرمایه‌ای که ۱۰۰ درصد آن جذب شد، ۲۵۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات ملی که ۲۲۰ میلیارد ریال جذب شد.

زارعی اضافه کرد: خط انتقال لوله آب امام زاده حعفر به سمت مخازن ذخیره آب شهر دوگنبدان به طول ۱۹ کیلومتر که در دولت دهم با پیگیری ۱۰ کیلومترآن انجام شد و مابقی آن در ۸ سال دولت ۱۱ و ۱۲ هیچ اقدامی در خصوص تعویض آن صورت نگرفته است.

وی افزود: با توحه به فرسودگی خط انتقال مورد نظر از طرف اداره شهرستان پیشتهادات لازم جهت تعویض یا جابه جایی خط انتقال انجام گرفته که کارشناسان شرکت آبفا استان در مراحل کارشناسی و اظهار نظر با حضور میدانی برای آن هستند.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi