جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین جزئیات از مبارزه با آفت برگخوار بلوط در کهگیلویه و بویراحمد

سعید جاویدبخت در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در راستای مبارزه با آفت برگخوار بلوط در شهرستانهای گرمسیری استان اقداماتی انجام شده است. وی گفت: دولت بمنظور صیانت از جنگل های بلوط در استان که ۲۰درصد پوشش جنگلی زاگرس را در بر می گیرد مرکز تحقیقات بلوط با توجه به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99379
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۸

کرونا :

آخرین جزئیات از مبارزه با آفت برگخوار بلوط در کهگیلویه و بویراحمد

سعید جاویدبخت در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در راستای مبارزه با آفت برگخوار بلوط در شهرستانهای گرمسیری استان اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: دولت بمنظور صیانت از جنگل های بلوط در استان که ۲۰درصد پوشش جنگلی زاگرس را در بر می گیرد مرکز تحقیقات بلوط با توجه به سرانه بالای جنگل های بلوط در این استان را پیش بینی کرده که کار اجرایی آن در حال انجام است.

جاویدبخت بیان کرد: پایش و ارزیابی کانون های آفت انجام گردید و مناطقی که در استان دارای کانون های بحرانی بودند شناسایی شده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آن مناطق عملیات مقابله با آفت شروع شده است،تصریح کرد: امسال با توجه به اقلیم و بارش هایی که در سطح استان وجود داشت و با توجه به پایش ها و اقدامات به موقع ای که با همکاری دولت مردمی و مسئولان استان صورت گرفت، آفت به لحاظ جمعیتی در مناطق برگ خوار بلوط به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

جاویدبخت عنوان کرد: در مناطق و کانون های بحرانی عملیات لازم انجام شده است.

وی گفت: افزون بر ۷ هزار هکتار قرارداد مبارزه با آفت را تا کنون در استان منعقد کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آفت عملیات مقابله با آن در حدود ۲ هزار هکتار از جنگل های باشت در ضلع شرقی منطقه بهره عنا و ضلع غربی آبده گاه در دست احراست.

جاویدبخت بیان کرد: در کهگیلویه نیز این عملیات اجام شده و سایر مناطق نیز در حال مایش و ارزیابی است.

پیش‌بینی وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد از بارش باران تا افزایش دما
دنبال کنید

وی افزود:در ۲سال اخیر در مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار در نواحی مختلف محلول پاشی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت بلوط در استان هزینه شده است.

جاویدبخت ادامه داد: ۸۷۴ هزار و ۶۴ هکتار عرصه جنگلی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از ۵۶ درصد آن جنگلهای بلوط است.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳ 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi